Klimclinic en de beklimming - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Klimclinic en de beklimming - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Klimclinic en de beklimming

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg

29 Oktober 2018 | Nepal, Kathmandu

Na een koude nacht, -15 ligt er ijs op Mn slaapzak en op Mn rugzak. Ik heb het toch niet echt koud gehad dus dat valt mee. Gelukkig komt al snel de zon op. Dat scheelt alles. Na het ontbijt start Mn klimclinic. Ik vind het erg leuk om te doen. De verschillende onderdelen van de klim worden uitgelegd en ik krijg uitleg over hoe het klimmateriaal te gebruiken. Ik oefen op de heuvel bij het basiskamp. De rest van de dag doe ik niet veel. Ik heb opdracht gekregen om te relaxen dus dat doe ik maar. S middags komen de twee Australiërs aan met wie ik eigenlijk zou trekken. Het zijn leuke gasten dus het is erg gezellig. Na het eten ga ik gelijk naar bed. Ik kan niet slapen. In Mn hoofd oefen ik de klimtechnieken en de knopen en ik ben veel te nieuwsgierig/gespannen. Na max 2 uur slaap is het bijna 1 uur en trek ik Mn klimkleding aan, krijg ik porrige voor t ontbijt (jak) en gaan we van start. Het gaat goed. Het 1e stuk is pittig maar daarna wordt het echt leuk. Dan is het echt klimmen over stenen en langs de bergwand. Daarna komen we aan op cramponpoint. Een supermooie klim over mooie ijsformaties (t wordt nu licht dus je kunt wat meer zien). Ik vind het pittig maar op dat moment legt de gids zn hand op Mn schouder en zegt dat het erg goed gaat. Nou ja, dat zal dan wel. Het was wel precies de bevestiging die ik even nodig had. We nemen de ladder over een overhellend stuk ijs en niet lang daarna staan we voor een mega IJsland. Ik weet nog dat de gids zei dat we 400 meter inhoog moesten (70-80 graden) maar ik dacht dat ik dat verkeerd had begrepen omdat ik dacht dat we al veel geklommen hadden. Het bleek dus toch waar. Toen is er wel een paar keer f.ck uit Mn mond gevallen. Maar goed, ik wilde uitdaging dus die heb ik ook gekregen. Stap voor stap klommen we naar de top. En een uur later om 7:20 was ik daadwerkelijk op de top (6189 meter hoog). WoW, tranen in Mn ogen (maar dat zag niemand want ik had Mn zonnebril op

  • 02 November 2018 - 06:41

    Marion:

    Wat een belevenis! En wat onwijs knap. Trots op je zus!!! Wel heel blij dat je nu weer veilig in Katmandu terug bent...

  • 02 November 2018 - 08:34

    Trudi:

    Wat zal ik blij zijn als je weer veilig terug bent in s Heer Arendskerke en het thuisfront helemaal, dat weet ik zeker.Wel een reis om nooooooit meer te vergeten.

  • 02 November 2018 - 08:37

    Leny Ton:

    Fantastisch Charlotte dat je het gehaald hebt. Super knap

  • 02 November 2018 - 09:10

    Hans Pekaar:

    Petje af, Charlotte: een droom gerealiseerd!

  • 02 November 2018 - 12:36

    Bep:

    Zo de vlag kan uit!!!
    Prima, presentatie!!!!!

  • 02 November 2018 - 16:15

    Esther:

    Wow Charlotte ik krijg al kippenvel bij het lezen hiervan. Hoe moet jij je dan gevoeld hebben!! Je bent echt een topper, goed gedaan nichtje!

  • 04 November 2018 - 08:00

    Ingrid:

    Wauw...... wat mooi Charlotte <3

  • 09 November 2018 - 16:27

    Danielle:

    Te gek!!!! Zelfs ik heb tranen in mn ogen bij het lezen :) You did it!! Mega gaaf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 59296

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: