´t zit er op....... - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van robertencharlotte - WaarBenJij.nu ´t zit er op....... - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

´t zit er op.......

Door: Charlotte en Robert

04 Augustus 2007 | Mexico, Playa del Carmen

Na een lange reis zijn we uiteindelijk aangekomen in Playa del Carmen. We zijn gisteren om 8.30 uur op de boot gestapt in Caye Caulker. Vanuit Belize City zou onze bus om 10.30 vertrekken naar Chetumal (Mexico). De bus was helaas 2 uur later waardoor we na drie uur wachten pas vertrokken. Super gammele bus natuurlijk die misschien 60 als topsnelheid had. Nou ja je kunt niet alles hebben. Vervolgens waren we om 17.00 uur in Chetumal maar we wilden nog verder. Lot naar Tulum en Robert naar Playa del Carmen. Uiteindelijk is het Playa del Carmen geworden. Daar kwamen we om 23.00 uur aan. Toen nog maar eens een kamertje gezocht en erg lekker geslapen! Het is dus toch Playa geworden. We moeten morgen namelijk om 7.00 uur op het vliegveld van Cancun zijn. Dat is van Playa ongeveer 1 uur maar van Tulum 2 uur. Robert zag dat niet zitten omdat hij ervan overtuigd was dat we dan onze vlucht zouden missen. Aangezien 9 van de 10 vluchten vertraging heeft zag Lot het wel zitten. Alleen stel dat onze vlucht op tijd vertrekt dan is er een enigszins reele kans dat we de vlucht missen. Aangezien Lot dat niet op haar geweten wil hebben (dan kan ze namelijk wel nieuwe woonruimte gaan zoeken in Nederland)hebben we toch voor Playa gekozen. Natuurlijk is dat ook het verstandigste. Wel hebben we afgesproken om lekker te gaan snorkelen. Lot in d´r nieuwe bikini natuurlijk. Dat was ook lekker. Op Caye Caulker hadden ze wel bikini´s maar die kosten allemaal ongeveer 75 dollar. Daar wordt je niet blij van natuurlijk. Zeker als je nog niet eens een gave bikini kunt vinden. Bij het guesthouse waar we sliepen hadden ze een exemplaar wat ok was (je kon kiezen uit drie bikini´s die ze allemaal maar in 1 maat hadden) maar een tikkie klein (nou is dat hier mode en ze hebben allemaal van de bandjes dus hij past altijd, maar toch...) Daar vroegen ze 50 dollar voor. Nou bizar toch. Lot uitleggen met gebaren en al dat de bikini echt wat klein was en zeker wanneer ze bijvoorbeeld sprong). Ze zou hem maar twee keer dragen en daar had ze geen 50 dollar voor over. Hoogstens 10 belize dollar (is 5 usd). Nou dat was echt te gortig, voor zie prijs zouden ze veel verlies hebben, maar toen Lot haar huidige bikini liet zien (lees boxershort van Robert en BH) vonden ze dat ook zielig. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 10 usd. Achteraf goed want toen we aan het snorkelen waren bleek dat er ook een (promo)film opgenomen werd. Ja dan wil je er op je best uitzien toch?!
Vandaag is onze laatste dag en die willen we natuurlijk optimaal benutten. We werden al vroeg wakker dus Lot wilde gelijk op pad om te zien of we konden snorkelen. Rob is een beetje gaar dus die wilde een beetje relaxed aan doen. Toch op pad. Hadden we een goede deal gemaakt komt er een super donkere lucht aan. Wat denk je... Harde wind, onweer en keiharde regen. Daar ging het snorkeltripje. Wellicht vanmiddag nog want het lijkt wat op te klaren. We gaan het zien. In ieder geval hebben we een leuke tijd gehad in Mexico, Guatemala en Belize. De twee weken leken echt veel langer dus dat is super. Aangezien het nu echt lijkt of de zon terug komt gaan we lekker naar het strand. Tot gauw!

• 05 Augustus 2007 - 09:04

Nelly:

he luitjes!!!
    wat hebben we weer genoten van jullie verhalen en avonturen! zoals jullie schrijven zien we het allemaal precies voor ons!!!Jammer dat het er weeral op zit, maar ja... hier is het weer ook heerlijk op het moment.. 30 graden vandaag, dus eindelijk eens een beetje een zomergevoel. Verder alles okidoki hier en we spreken jullie gauw!!

Veel liefs van Arno & Nelly
    Tyrza & Kyaro

• 07 Augustus 2007 - 17:38

Leny:

hartstikke leuk jullie verslagen heb er echt van gernoten bedankty