Snorkelen en relaxen - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Snorkelen en relaxen - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Snorkelen en relaxen

Door: Charlotte en Robert

02 Augustus 2007 | Belize, Caye Caulker

Eh man,

Wij zijn inmiddels aangekomen in Belize. Erg relaxed hier. Lekker weer, niet zo warm omdat het hier lekker waait. We hebben net een hele dag gesnorkeld (zonder steve want we lezen het berichtje nu pas) maar het was wel te gek! We hebben tientallen nursesharks gezien, evenzoveel roggen, barricuda's, veel gekleurde vissen en het tofste: zeekoeien (ze noemen ze hier manatee's). Gaaf joh van die grote beesten. Vandaag hebben we ook weer een hoop angsten overwonnen. Eerst tussen de haaien gesnorkeld en daarna hebben we een mureen gezien. Daar moest je wel 3.5 meter voor naar beneden duiken maar dat hebben we inmiddels onder de knie. Alleen als je dan vlakbij kwam, kwam dat beest uit zijn schuilplaats en leek het of hij wilde bijten (nou ja dat wilde hij waarschijnlijk echt, maar wij waren tegen die tijd al weer 10x boven). Een hele gave dag. Morgen gaan we relaxen en niet zo veel doen zo het er nu voor staat. De dag daarop vertrekken we weer naar het vaste land om naar Mexico te reizen. Weer een lange dag in de bus dus. We weten nog niet waar we onze laaste nacht in Mexico zullen verblijven. Lot wil naar Tulum, maar Robert liever naar Playa del Carmen. We gaan het zien...

• 02 Augustus 2007 - 08:13

Ma En Pa:

Wat geniet ik weer van jullie verhalen. Ik moet dan ook weer iedere keer lachen Lot hoe jij je belevenissen opschrijft.
    Geniet er nog maar van want voor je het weet zit je weer in 's-Heer Arendskerke.

Groetjes Ma

• 02 Augustus 2007 - 10:04

Bob En Bep:

Hallo.
    Als je moeten kiezen tussen Tulum en Playa del Carmen, zou ik zeker Tulum kiezen. Playa de Carmen is ontzettend touristie,s, je kunnen misschien ook terug naar Chantal.
    groetjes.

• 02 Augustus 2007 - 16:13

Chantal:

hoi, ik heb ff bijgelezen. Wat jammer dat jullie in Flores een zwembad hebben gezocht ipv in El Remate een gigantisch meer! Wel blij dat Tikal zo goed uitpakte. Ben benieuwd hoe Key Caulker was! Nog nooit geweest, Belize is duuuuuuuuuur!

Een Moreen ofterwel Zee Aal maakt voortdurend happende bewegingen met zijn mond, dat is om te ademen. Op die manier ververst hij het water in zijn kiewen. Uiteindelijk zien ze er dus alleen maar agressief uit en valt het best wel mee!

Doeiii Chantal

• 02 Augustus 2007 - 19:11

Lotjespapa:

Kwam die murene misschien af op je blitse nieuwe bikini of juist op je waanzinnig mooie tijdelijke "combinatie" ???
    Effe afwachten wie de strijd om de overnachtingsplaats gaat winnen.... Ik doe in stilte een gokje.