Vliegen is niet ons ding! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Vliegen is niet ons ding! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Vliegen is niet ons ding!

Door: Charlotte en Robert

29 November 2005 | Argentinië, Buenos Aires

Nou een eerste berichtje vanaf het busstation van Buenos Aires. We zijn uiteindelijk vanmorgen gewoon zoals gepland aangekomen, maar de reis is voor de verandering (!?) niet helemaal vlekkeloos verlopen. In Amsterdam hadden we al een uur vertraging. Hierdoor zouden we bijna onze aansluiting missen, maar gelukkig hielp de bemanning ons en riepen ze vlak voordat we zouden landen in Londen om dat iedereen in het vliegtuig moest blijven zitten zodat wij gelijk het vliegtuig uit zouden kunnen. De landing was ingezet en we zaten nog zo´n 300 meter boven de grond toen de motoren weer volaan werden bijgezet en we in ons stoel werden gedrukt. We stegen weer op! Er stond blijkbaar een ander toestel op de baan waar wij zouden landen en de piloot zag dat gelukkig nog net op tijd en kon nog optrekken. Foutje van de verkeerstoren! Nou, ja we waren niet erg geschrokken... Na drie keer heel Londen weer over te hebben gevolgen in circels omdat we niet weer meteen opnieuw mochten landen zijn we toch in Londen aangekomen (maar met nog extra vertaging, inmiddels ruim 2 uur). Wij stonden dus helemaal vooraan in het vliegtuig omdat we voor mochten, wilde de slurf niet aan het toestel vast. Ze konden ook geen trap vinden dus konden we niet uit het vliegtuig. Nadat we uiteindelijk uit het vliegtuig konden was de gate voor onze volgende vlucht al 25 minuten gesloten, maar we moesten toch maar rennen en misschien konden we dan toch nog mee... Nou we hebben dus gerend! Het leek wel een film. Al die mensen sprongen voor ons opzij op dat vliegveld, achteraf wel grappig maar we zaten er super doorheen toen we aankwamen bij de gate (dus toch geen goede conditie). Wel goed nieuws want we hebben de vlucht gehaald omdat het vliegtuig vertraging had omdat het niet op kon stijgen omdat de baan bevroren was, bizar toch? In het vliegtuig kregen we te horen dat er waarschijnlijk te weinig tijd was geweest om onze bagage over te laden in het nieuwe vliegtuig en dat deze een of meerdere dagen later aan zou komen in Buenos Aires. Wij balen natuurlijk want we hadden niet geleerd van de vorige keer en geen extra kleding in de handbagage gedaan. Maar goed, na de vlucht zijn we natuurlijk wel bij de lopende band gaan staan en daar kwamen onze rugzakken. Nou, vanaf nu zullen we wel geluk hebben dachten we. Gelijk in Buenos Aires een taxi genomen naar een ander vliegveld om naar het zuiden te vliegen. Zijn ze aan het staken!!! Geen vluchten richting Pensula Valdez (waarschijnlijk de koemnde dagen niet). Vliegen is dus niet ons ding! We gaan nu zo dus voor 20 uur de bus in! Voorlopig nog even 3 uur wachten dus vandaar dit eerste al lange bericht.

Woensdagmiddag komen we als het goed is aan in Puerto Mandarin vanwaar we (hopelijk) walvissen en zeeolifanten gaan kijken. We zullen zien..........

• 29 November 2005 - 18:35

Mireille:

Nou de reis is in elk geval behoorlijk spanend begonnen !! Hoop dat jullie een goede busrit zullen hebben pff 20 uur maar zo zie je wel wat van het landschap he ! Always look on the bright side of life tum tum tum tum tumtetem ..
    Heel veel plezier verder doe voorzichtig en tot het volgende berichtje maar weer !
    Liefs
    Mireille & Patrick en natuurlijk Dieck !

• 29 November 2005 - 18:38

Gerben En Maria:

Yes we zijn de eerste!!
    Inderdaad niet veel geluk met vliegen, succes in de bus!!
    We zijn inmidels weer helemaal back home, wat een ***weer
    Veel plezier
    Liefs G en M

• 29 November 2005 - 18:39

G En M:

oeps net niet dus

• 29 November 2005 - 18:45

Leonie:

Nou, dat begint lekker zeg......
    Maargoed, je moet maar denken, slechter als het begin kan het niet meer gaan, dus wordt het alleen maar leuker!!!!!!
    Veel succes verder met de reis en geniet.....!!!!!

• 29 November 2005 - 19:37

Chris En Trudi:

Jullie mochten het wel over die busreis hebben afgelopen zondag.Wel een reis met hindernissen.Hopelijk gaat het verder voorspoedig.

• 29 November 2005 - 22:26

Thuisfront:

Nou nou, schiet weer lekker op. Maar ja je zijn in ieder geval veilig aangekomen da's al iets! Dan is mijn eerste nachtmerrie inmiddels nietig verklaard gelukkig! Hopelijk geldt dat ook voor al die andere! Hier alles goed. maandag was heftig maar wel erg mooi! We hopen snel weer wat van jullie te horen en hopelijk een stuk positiever!!!!
    Hele dikke kus van ons! (papa,mama, Woutje en Marion)

• 30 November 2005 - 11:25

Esther & Bas:

Nou dat is alvast een lekker begin... Vertel ons niks over stakingen in Zuid-Amerika, daar weten wij alles van! Stakende bananenplukkers, olie-mensen, bussen etc. etc. In ieder geval heel veel plezier gewenst, maar dat gaat vast wel lukken daar.

Liefs Esther en Bas

• 30 November 2005 - 12:03

Addy:

Gelukkig zijn jullie wel heel gebleven. En een VIP behandeling is toch ook leuk om mee te maken. En wat die conditie betreft had je maar harder moeten trainen. Groetjes Addy

• 30 November 2005 - 15:17

Ko Van Eijkeren:

Hey Roberto( en Charlotte)

Gaat goed he'?? Pas op wanneer jullie de walvissen gaan bezoeken,doe je rugzak af want je bent hem zo kwijt.
    groeten vanuit Quatar

• 30 November 2005 - 18:42

Kathy:

Hoi,
    Nou, ik kreeg een mailtje van onze reisleider in Argentinië en die had ook al grote problemen om het programma een beetje fatsoenlijk af te werken ivm de staking. Eveneens veel met de bus en sommige onderdelen van het programma vervallen. Heb ik het nog getroffen.
    Wij hebben vorige week vrijdag ivm de staking 4 uur moeten wachten voor we naar Buenoa Aires konden terugvliegen vanaf Iguazu.
    Ik heb het jullie zondag niet verteld, want ik dacht misschien is het wel opgelost, dus ik maak ze niet nodeloos ongerust. Maar nu begrijp ik dat het nog wel even kan gaan duren. Enfin, juliie hebben het voordeel van de tijd. Als je maar drie weken hebt wordt het wel vervelend.

Maak er maar het beste van

Groetjes Kathy

• 30 November 2005 - 18:46

Kathy:

By the way, als je een goeie bus hebt, zit het vele malen luxer dan in een vliegtuig. Wij hadden grote brede ligstoelen, type strandligbed!

• 01 December 2005 - 13:20

Noor:

Hi hi, soms zit het mee, soms zit het tegen... This is your captain-crew speaking. prepare 4 a lift-off kgggrrrrrr...
    Have a nice flight... kus Nora

• 02 December 2005 - 11:31

Sjoerd & Daniëlle:

Ik ben ook blij dat ik nog even naar het station was gekomen. Ik kon jullie toch niet zomaar laten gaan!! Veel plezier en geniet ervan! Liefs Daan

• 02 December 2005 - 12:48

Henny:

Vanaf het begin is het alweer boeind te noemen! Stel jullie eens voor dat je dit had moeten missen dan was het voor ons toch ook maar en tam zakie geweest!! Ik wacht met spanning op jullie volgende avontuur!

• 05 Februari 2006 - 10:43

Lotjespapa:

Wat een wildlifedream !!
    Jullie moeten je een soort Lantingkjes gevoeld hebben.