Nog steeds warm! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Nog steeds warm! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Nog steeds warm!

Door: Charlotte en Robert

27 Juli 2007 | Mexico, Mexico-stad

Ola chico´s,

Alweer een paar dagen voorbij... Maar we hebben al wel weer veel ondernomen. We zijn een dag langer op Cozumel gebleven omdat het daar erg relaxed en gezellig was met Chantal en Ismael. We hebben een dag bijna niets gedaan. Wel lekker door het stadje geslenterd en gesnorkeld maar verder weinig. De volgende dag zijn we in onze gehuurde kevercabrio naar het zuidelijkste punt van het eiland gereden. Leuk zo´n cabrio, behalve als het stortregend en onweerd. Het dak kon wel een beetje dicht maar daar was alles mee gezegd... Lot had ´s morgens al voorspeld dat het rond 12.30 uur droog zou zijn die dag, en natuurlijk gebeurde dat ook. Daarom hebben we nog supergaaf gesnorkeld bij het rif dat voor Cozumel ligt. Het tofst was wel dat we ongeveer 10 minuten met een schildpad zijn meegezwommen. Dit was het moment om mooie foto´s te maken onder water die dan wel zouden kunnen lukken, maar ja de foto´s zijn opgegaan aan de walvishaai (terwijl we daar waarschijnlijk alleen maar stippen zien) dus dat is niet gelukt. In ieder geval wel een fantastische middag want naast de schilpad veel koraal en andere gekleurde vissen gezien. Op de terugweg hebben we nog krokodillen gespot dus wat wil je nog meer?! Na lekker te hebben gegeten heeft Chantal ons op de boot gezet. Vanuit Playa del Carmen zijn we met de nachtbus vertrokken naar Palenque. Behalve dat we ongeveer 3 uur later aankwamen dan verwacht was de busreis ok. Gelijk de eerste dag in Palenque hebben we de maya ruines bezocht. Bijzonder en mooi. Op een gegeven moment werd het een beetje donker dus wij snel terug naar onze cabañas (hutten) die in, het begin van de jungle liggen. We waren net op tijd voor de storm losbarstte. Wij hadden nergens last van maar een restaurant naast ons had wel veel schade door de takken die van de bomen zijn gewaaid (Piet, opening hurrcane season???). Vandaag gelukkig weer mooi weer om naar Agua Azul te gaan. Prachtige watervallen waar we vooral lekker hebben gezwommen. Morgen vertrekken we voor een jungletocht naar de grens met Guatemala. We slapen een nachtje bij lokale mensen in de jungle en gaan dan met de boot en de bus naar Guatemala. Op naar Tikal! De tijd gaat erg snel. We hadden eerst nog plannen om een aantal stadjes en meer van het platte land van Mexico te bekijken maar dat zal niet meer lukken. Robert wil namelijk nog een beetje uitrusten aan de Mexicaanse kust. Lot wil nog wel een tijdje de jungle in (alhoewel ze nu al onder de beten zit, en we weten hoe dat vorige keer is afgelopen...) dus we zullen zien waar we belanden...

• 27 Juli 2007 - 22:37

G&M:

Hej Reizigers!
    Dat snorkelen etc klinkt erg goed... en zijn erg benieuwd naar de stippen op de foto :-)
    Ook grappig om bekende plaatsnamen voorbij te zien komen! Geniet ervan: hier regent het nl heel hard (hele dagen)
    veel liefs

• 28 Juli 2007 - 10:44

Bob En Bep:

Hallo.
    Leuk dat jullie een schildpad gevolgd hebben. Ja, met zo'n kevercabrio hebben we dat ook meeegemaakt, alleen bleef het regenen en zijn we bij het verhuurbedrijf een andere auto gaan halen, die niet lektte.Goed dat je nog naar Aqua Azul konden. Wens jullie een mooie jungletocht.

• 28 Juli 2007 - 17:11

Ley:

Leuk weer een nieuw berichtje
    En natuurlijk weer spannende verhalen wat zullen jullie nog beleven. Geniet er nog maar lekker van Groetjes Leny en Piet

• 28 Juli 2007 - 19:17

Esther:

Geweldig ja die kever, was die van jullie ook blauw?? Hahaa heb hetzelfde gedaan toen ik met mn vriendin naar Chantal ging. Wat een mooi eiland he, zeker het snorkelen op het zuidelijkste punt. Dat geweldige strand vergeet je niet snel. Leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben tot nu toe. Kunnen we weer fotos vergelijken als jullie terug zijn! Mucha suerte y que te divierten los proximos dias! Saludos, Esther

• 29 Juli 2007 - 12:43

Tyrza: