We zijn op weg naar Engeland (s) (grondgebied) - Reisverslag uit Antofagasta, Chili van robertencharlotte - WaarBenJij.nu We zijn op weg naar Engeland (s) (grondgebied) - Reisverslag uit Antofagasta, Chili van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

We zijn op weg naar Engeland (s) (grondgebied)

Door: Charlotte en Robert

26 Januari 2006 | Chili, Antofagasta

Een kort berichtje waarbij we proberen wat foto´s te plaatsen. We zijn inmiddels aangekomen in Antofagasta. Daar zijn we begonnen met maar weer eens naar de tandarts te gaan. Lot heeft het voor elkaar gekregen een stukje af te breken van het stuk dat drie weken geleden aan haar kies is gezet. Dus weer naar de tandarts. In Antafogasta zat dezelfde kliniek als in Puerto Montt (waar we eerder waren). Dat was makkelijk dachten we. Maar eenmaal aangekomen bleek dat we daar pas over twee weken terecht konden. Lot keek een beetje zielig waarschijnlijk en op dat moment kwam er net een tandarts langs die pauze had en een beetje Engels sprak. Dus Lot op haar aardigst maar eens informeren of het toch niet wat eerder kon en toen heeft de tandarts haar in zijn pauze behandeld. Goed he? Hij vond het wel leuk, kon ie een beetje Engels oefenen en Lot meer Spaans. Lot schrok nog wel. Ze kwamen namelijk met een injectiespuit aanzetten. Ze kon niets anders bedenken dan no, no, no te roepen. Alleen wat bleek, er zat helemaal geen naald in de spuit alleen een vloeistof die ze zonder naald op de kies spoten. Nou ja je kan niet alles begrijpen in het Spaans toch?! Achteraf was het in ieder geval erg grappig en vond de tandarts het niet erg dat ie geen pauze heeft gehad (althans dat zei hij). Verder hier in Antofagasta beetje rondgekeken. We liepen rond bij de haven en Lot was op een paar rotsen geklommen. Vandaar kon je eigenlijk in de haven. Door alle hekken begrepen we wel dat dat niet de bedoeling was, maar Lot even die glimlach aan een man laten zien en we mochten toch even naar binnen. Veel kleine (vissers)bootjes, vissers die de vis schoonmaakten, zeeleeuwen, pelikanen en zeeschildpadden gezien. Was dus wel geslaagd. Daarna maar sneaky vertrokken zodat andere mensen ons niet zouden zien.
Morgen beginnen we aan onze reis naar de Falkland eilanden.
We vliegen morgen van Antofagasta naar Santiago en dan van Santiago naar Punta Arenas. Zaterdag vliegen we dan van Punta Arenas naar Port Stanley op de Falklands. Klinkt onlogisch en dat is het ook. Alleen dit was de voordeligste manier. We zullen het wel zien. Als we maar geen aansluitingen missen......

• 26 Januari 2006 - 20:53

G&M:

Hey! Misschien komen jullie in aanmerking voor een kortingskaart.....Doe je een beetje voorzichtig Lot!! Hoe krijg je het voor elkaar?! Succes! Liefs G en M

• 26 Januari 2006 - 21:50

Lotjespapaenmama:

Nu wel een beetje zuinig zijn op je gebit Lotje, want kennelijk zijn je tanden en je glimlach het paspoort om overal te komen waar je wilt. Heel veel plezier jullie op de Islas Malvinas en als je terugkomt in Argentinië, zeg dan maar fijntjes dat ze eigenlijk bij Argentinië horen. Dat levert jullie vast weer gratis onderdak op.

• 26 Januari 2006 - 22:07

Lotjespapa:

Oh ja, die mooie foto's zijn van de Andesflamingo (met die mooie zwarte vleugels); een stuk zeldzamer dan de Chileense flamingo volgens mijn boeken. Leuk hè ?

• 26 Januari 2006 - 22:25

Leonie:

Wat een prachtige foto's weer!!!!!!
    Goeie reis verder.

Groetjes, Leonie