Bij ons is het warm en zonnig!!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Bij ons is het warm en zonnig!!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Bij ons is het warm en zonnig!!!

Door: Charlotte en Robert

24 Juli 2007 | Mexico, Mexico-stad

Ola,

Hier een eerste berichtje om te laten weten dat we goed zijn aangekomen. De vluchten zijn goed verlopen. wel behoorlijk wat vertraging, maar als het erger niet is... Bovendien kun je dan vast wennen aan de mexicaanse mentaliteit. Onze tussenstop in Amerika was leuk. De Amerikanen zijn precies zoals je verwacht. Voornamelijk groot (dik). Goed voor je ego. Konden we schaamteloos een Burgerking in om te eten (ja wij eten graag de locale specialiteit). Verder hebben we volledig geprofiteerd van het Hilton. Ze hadden een gratis shuttelservice naar het vliegveld. Vanaf het hotel zou het logisch zijn als we een taxi zouden nemen naar het centrum van Philedelphia maar dat was nogal duur. Het goedkoopste bleek de gratis shuttel te nemen van het hotel naar het vliegveld (dat was eigenlijk niet de bedoeling van het hotel, maar ja we moeten op de kleintjes letten natuurlijk) en daar op de trein te stappen. Zo gezegd zo gedaan. De jongen die de shuttelbus bestuurde keek wel een beetje raar toen hij ons voor de derde keer in een paar uur in zijn bus had.
Eenmaal aangekomen in Mexico zijn we met Chantal gelijk naar Isla Mujeras vertrokken. Eerst met de bus, toen met de taxi en daarna met de boot. We hebben onze spullen snel in een hotelletje gedropt en zijn het eiland gaan verkennen. We hebben een golfkarretje gehuurd is daar heel normaal) dus dat was lachen. Nog even lekker gegeten een fantastische zonsondergang gezien en daarna Ismael opgehaald. Die had in de tussentijd onze excursie voor de volgende dag geregeld. Op zoek naar walvishaaien! En wat denk je, na lang zoeken (eerst nog wel wat dolfijnen gezien) en 3 1/5 uur varen hebben we de walvishaai gevonden. Lot snel het water in met Chantal om ermee te zwemmen (snorkelen). Lot keek in het water een beetje om zich heen maar zag niets en kon het beest niet vinden. Totdat ze volledig omdraaide en zo in de bek keek van de walvishaai. Ze wist niet hoe snel ze weg moest komen. Maar daarna was het zo gaaf!!! Meezwemmen met een beest dat 5x zo groot is als jij. Wauw een unieke ervaring. Echt te gek. 's avonds zijn we naar Isla Cozumel gereisd en hebben we Chantal& Ismaels nieuwe huis bewonderd. Vandaag op de fiets naar een strand en lekker gerelaxed en gesnorkeld. Morgen gaan we het eiland verkennen en dan zullen we waarschijnlijk al verder reizen. We zullen zien. O, ja voor we het vergeten het is hier over het algemeen (zeer) zonnig en ongeveer 30 graden!

• 24 Juli 2007 - 07:30

Leny \Ton:

Hallo Ch. en R.

Leuk weer wat van jullie te horen.
    Ik volg jullie altij met plezier.
    Nu bij ons is het erg slecht weer veel regen en harde wind.Zondag zijnChr. en T. geweest toen hebben we gefiets ook nog in de regen hoor.
    Geniet van jullie vakantie
    Groetjes
    Leny

• 24 Juli 2007 - 08:06

Ad Vlieland:

Hallo,

Ook ik vond het fijn weer te horen. Je was zo plots weg. Als ik mijn zoon Sander vertel dat jullie met walvishaai hebben gezwommen weet ik zeker dat het kwijl uit zijn mond loopt.

Ik hoop nog veel leuke verhalen en foto's te mogen bewonderen en ontzettend fijne vakantie.

Groeten Ad

• 24 Juli 2007 - 08:12

Bob En Bep:

Wensen jullie nog een fijn verblijf. Gelukkig hebben je na uren, toch nog een walvishaai gevonden.

• 24 Juli 2007 - 08:45

Chris En Trudi:

Vooral pa was blij een berichtje te krijgen, ik ook natuurlijk. Veel plezier en zo te lezen halen jullie er weer uit wat erin zit. Lieve groetjes pa en ma

• 24 Juli 2007 - 09:03

Mireille:

He vakantiegangers..
    Wat een leventje hebben jullie toch he
    :-) heerlijk hoor zonnig en 30 graden ik wil oooook ! hihi
    He geniet ervan en tot ..
    Liefs
    Mireille

• 24 Juli 2007 - 11:31

Henny:

Het was wel leuk dat jullie Chantal en Ismael weer zagen zeker? Doe ze de groeten van ons. Ben blij dat je dit allemaal nog kon opschrijven je zal maar verslonden worden door een walvishaai. Geniet nog maar lekker verder van de vakantie.

Groetjes Ma.

• 24 Juli 2007 - 11:55

Babs:

Leuk om weer van jullie te lezen en zo te zien is er nog niets veranderd, altijd in voor een avontuur en nog steeds genieten...
    Veel plezier verder,
    groeten,

Babs

• 24 Juli 2007 - 15:07

Kathy:

Ha,

Klinkt weer geweldig. Veel plezier verder.

Groet Kathy

• 24 Juli 2007 - 17:45

Leny En Piet:

Zeer verbaasd een email van jullie te ontvangen maar wel hartstikke leuk.Wist niet dat jullie nu al op vakantie waren.Wat een ervaringen doen jullie op wij dachten dat het al mooi was op de fiets van Den Helder naar Zeeland.Geniet er nog lekker van zeker van het weer want dat is beter dan hier. Groetjes Piet en Leny

• 24 Juli 2007 - 18:28

Marion:

Hey Charlot en Rob,
    Wij zijn inmiddels ook weer thuis. Hebben een super vakantie gehad en balen er van weer terug te zijn in ons landje met zwaar kl*te weer! Maar ja, dan waardeer je je vakantie des te meer zullen we maar denken he! Als jullie thuis zijn zullen we snel afspreken om verhalen, foto's enz. uit te wisselen!
    Jullie nog heel veel plezier en doe de groetjes aan Chantal en Ismael mocht je dit nog op tijd lezen!

Dikke kus

• 26 Juli 2007 - 09:46

Piet Knops:

Ha lottie en robert,

Jullie zijn net eerder daar dan ik..
    dus ik verwacht dat je even de boel goed observeert en mij later tips kan geven...

vraag even de hurricane seasons na...
    want ja...
    maak me toch een beetje zorgen...
    over de periode vanaf 26 oktober...

gr. Piet

• 26 Juli 2007 - 12:57

De Rittertjes:

leuk daar????jullie hebben gelukkig een zonnetje!!!stuur je 'm naar ons kikkerlandje
    ? heel veel plezier!!!

• 27 Juli 2007 - 21:23

Ko:

Namaste
    Alweer op vakantie??? Moet niet gekker worden.Maar goed,leuk dat jullie het weer erg fijn hebben,maak er wat wat van een veel succes en de groeten van ons.
    Wij zullen maar weer doorploeteren

ko (en Nel natuurlijk ook)