Het einde van de wereld! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Het einde van de wereld! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Het einde van de wereld!

Door: Charlotte en Robert

08 December 2005 | Argentinië, Ushuaia

Hallo allemaal,

Weer even een berichtje en dit keer weer vanuit Argentinie. We moeten al weer even terug denken omdat we hier inmiddels al weer drie dagen zitten. Punta Arenas, waarvandaan we zijn vertrokken, is een leuk plaatsje. We hebben er een mooie wandeling gemaakt naar een uitkijkpunt waarbij je uitkeek over de Straat van Magellan met op de achtergrond Vuurland. Onderweg begon het te sneeuwen. Vond Lot natuurlijk wel gaaf. Na een dag zijn we vertrokken naar Ushuaia. We weten niet wat wij hebben met vervoer maar.... Voordat we de grens met Argentinie over zouden gaan hadden we een korte stop van 20 minuten. Nou, Nederlanders als we zijn zaten wij na 20 minuten weer in de bus. Alleen de chauffeur en zijn hulp waren in geen velden of wegen te bekennen. Het duurde en duurde en ook Lot werd wat ongeduldig. Ok een half uur dat kun je verwachten in deze landen, maar 45 minuten!? Nou ja wat bleek, bus kapot! Iets met de bedrading (hebben foto´s, wellicht bij volgend bericht maar onze foto´s worden nu op CD gezet dus kunnen nu niet bijvoegen). Gelukkig kwamen wat mannetjes uit het dorpje waar we waren (10 huizen ofzo) en die hebben in 2.5 uur de bus gerepareerd. Door het oponthoud natuurlijk wel aansluiting op volgende bus gemist en daardoor pas die avond om 22.30 uur in Ushuaia. We hadden geen slaapruimte maar gelukkig stond er een vrouwtje die kamers in haar huis verhuurde. Echt een heel goed guesthouse. Hebben daar mensen ontmoet en in de buurt van Ushuaia een mooie hike (door super veel sneeuw) gemaakt. Het is onduidelijk maar waarom gebeurt het toch altijd dat Lot zeiknat wordt tijdens zo´n wandeling. Ok het was modderig, glad, we moesten door riviertjes, maar juist Lot glijdt uit in zo´n riviertje en valt om in de sneeuw en zakt weg in de modder. Nou ja, we hebben wel lol. Gisteren samen een hike gemaakt naar de top van een gletsjer in Ushuaia. Wederom mooi uitzicht en een gave, glibberige hike!
Gisteren en vandaag zelfs overwogen om een 19-daagse cruise naar Falkland, South Georgia en Antartica te maken, maar Robert zag het niet zitten om de Drake Passage (golven van 10-12 meter) over te gaan. Geen koningspinguins (en verschillende andere soorten) voor Lot dus (snik).
Nieuwe plannen gemaakt en gaan vanmiddag naar het pinguineiland hier in het Beagle kanaal. Ook bijzonder en leuk toch! Er is namelijk maar 1 eiland waar pinguins leven in het Beagle kanaal.
Morgen met de bus terug naar Punta Arenas. Misschien kunnen jullie allemaal duimen dat het goed komt en dat we het redden in 10-12 uur!
Daarna gaan we naar Puerto Natales om een bekende hike te gaan doen in national Park Torres del Paine die ongeveer 6 dagen duurt. Spannend hoor want dan gaan we (vrij) kamperen als het goed is. We zullen zien.

Tot gauw met meer nieuws en foto´s!

O, ja we vinden het erg leuk om jullie berichtjes te lezen op de site.

• 08 December 2005 - 18:42

Anne:

Hee lieverds,

Nou ik heb vanuit een zonnig Punta Cana jullie belevenissen gevolgd. Mama en ik hebben ons enorm verbaast over jullie heenreis, echt alla Lot en Robert! Lex en ik houden de mail in de gaten....Geniet maar lekker van alles wat jullie meemaken! Op afstand genieten wij mee!

dikke zoen Anne

• 08 December 2005 - 21:40

Lotjespapa:

Troost je lieverd; gaan we toch gewoon koningspinguïns kijken in Blijdorp. Wordt je ook niet zo nat van en hoge golven zijn er al helemaal niet !

• 09 December 2005 - 13:59

Bonno:

hallo jongens,
    geweldig verhaal en mooie tocht. Ik lees dat Charlotte zichzelf blijft, altijd even handig en zo! Heel veel plezier verder, wij volgen hier ook jullie reis. groeten van Marja en Bonno

• 09 December 2005 - 14:06

G&M:

Hallo!
    Leuk om te lezen dat “jullie” gewoon jezelf blijven daar! Hi hi....
    We duimen voor jullie bus avontuur en 6-daagse hike!
    Tot horens en we zijn erg benieuwd naar foto’s! (oh ja, wij hebben ook een paar extra foto’s op onze site gezet mochten jullie nieuwsgierig zijn)
    Liefs G en M

• 09 December 2005 - 14:16

Mireille:

Wat een avontuur weer echt gaaf hoor ! Vind het ook kei leuk om zo mee te lezen met jullie ervaringen ! Jammer van die cruise Antartica lijkt me ook Geweldig maar ik kan me voorstellen dat je niet op golven van 10 - 12 meter zit te wachten (heb de Perefcet Storm gezien brrrrr eng hoor)
    Ik mag over 10 dagen naar de canarische Weilanden toe.. minder spectaculair als jullie tocht maar toch wel heeeel erg lekker !
    he succes met de bustocht en tot het volgende berichtje !
    liefs
    Mireille , Pat & Dieck en ook namens Hugo die wil ook even een digitale poot geven ...
    p.s als je Dieck eens wilt zien kun je op ww.dieck.tk kijken. Proberen we regelmatig wat nieuwe fotoos op te plaatsen :-)

• 10 December 2005 - 11:18

Wouter:

We hebben die argentijnen geloot voor t wk dus blesseer der en paar.

• 13 December 2005 - 10:48

Noor:

Hi hi, Lotje ten voete uit!!!!
    alle liefs enneh sterkte...