We zitten in de woestijn en ....... het regent!!! - Reisverslag uit La Rioja, Argentinië van robertencharlotte - WaarBenJij.nu We zitten in de woestijn en ....... het regent!!! - Reisverslag uit La Rioja, Argentinië van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

We zitten in de woestijn en ....... het regent!!!

Door: Charlotte en Robert

Blijf op de hoogte en volg

13 Januari 2006 | Argentinië, La Rioja

Buenos dias,

Nou hier dus alweer een berichtje. Na het laatste berichtje hebben we de bus genomen naar La Rioja. Voor Rob was deze reis minder prettig want de airco stond super hard/koud en hij had enkel zijn korte broek en een t-shirt aan (Lot heeft op de hotelkamer regelmatig gevraagd of hij niet iets warmers aan zou doen want je weet 't hier nooit met de bussen, (meestal superheet) maar nee..., eigenwijs?!). Rob heeft dus geen oog dicht gedaan en alleen kou gehad. Gelukkig voor Rob zijn we in La Rioja naar een goed hotel gegaan. We hadden een relaxdagje ingepland dus hij kon lekker relaxen. Lot heeft het stadje verkend en twee excursies geregeld. De eerste hebben we gisteren gedaan. Erg mooi! We zijn naar national park Valle de la Luna (de naam zegt het al, sommige stukken lanschap lijken op de maan) en Talampaya geweest. Talampaya lijkt wat op de Grand Canon zeggen ze. Nou wij zagen dat niet direct (is ook lastig want we zijn er (nog) niet geweest), maar het landschap had wel een prachtige rode kleur. In Talampaya hebben we zelfs twee groepen papegaaien zien vliegen. Wouw dat was echt mooi!
De twee parken hadden bijzondere rotsformaties en met name woestijnachtige landchappen en we hebben wederom iets unieks meegemaakt. De gids werd er blij van want.... het regende in de woestijn! Gebeurt 4 tot 5x per jaar en wij maken het mee. Wat een geluksvogels he?! Nou op zich was het best fijn want daardoor was het niet te warm, maar..... Gisteren regen in Talampaya betekent vandaag in La Rioja ook de hele dag regen. Dus nu 'verplicht' een dagje relaxen. Lot is daar minder goed in. Zeker als je bedenkt dat ze vandaag eigenlijk zou gaan paraglyden, shit!! Dat gaat niet zo goed he als het regent en je juist de thermiek nodig hebt. En ja zicht is ook wel handig. La Rioja wordt helemaal omgeven door bergen (die liggen nu dus in de wolken) en van een van die bergen (1200 meter) zou Lot afsuizen... Nou Rob was toch al niet echt enthousiast 'die draadjes zullen bij jou wel door elkaar gaan en dan knal je zo van 1200 meter naar beneden...,' aldus Rob. Lot had zelfs nog uitgezocht of ze dan wel verzekerd zou zijn. Dan zijn alle voorzorgsmaatregelen toch genomen? Ach ja misschien kan het nog in Salta en anders is het vast beter zo.....

Vooralsnog regent het nog (dus nog effe tijd om wat te internetten..) maar het lijkt of het al een beetje opklaart. Dan gaan we nog even het stadje in. Vannacht gaan we namelijk al weer met de nachtbusbus naar Salta.

Tot zo ver...Bij het volgende berichtje zien julie waarschijnlijk wel de foto's.

Groetjes uit een regenachtig La Rioja

  • 13 Januari 2006 - 21:05

    Marion:

    Een keer de eerste die reageert! Ben met Eef aan het bellen en je krijgen de hartelijke groetjes van haar! En natuurlijk ook van mij! Dikke kus

  • 14 Januari 2006 - 15:44

    Cora Van Der Meulen:

    Leuke site van jullie, ik heb genoten van de foto"s. Prachtige reis maken jullie!

  • 15 Januari 2006 - 17:14

    Marielle En Wouter:

    wat zonde van de regen! maar dan maar hopen dat het de komende tijd beter wordt! veel plezier van ons.
    xxx

  • 15 Januari 2006 - 20:55

    Kathy:

    Wat geweldig allemaal.Ik moet toch zeker weer eens terug om nog meer van de omgeving daar te gaan genieten!
    Jullie hebben blijkbaar een hele goeie verzekering. Bij de wereldreis van onze zoon zat o.a. paraglyding niet in zijn verzekering. Raften daarentegen weer wel, wat hij niet snapte, dat was volgens hem véél gevaarlijker. Veel plezier!

  • 16 Januari 2006 - 00:51

    Noor:

    wat een lekkere afleiding tijdens mijn 'wakkere'nachtdienst om te lezen dat het ook daar kan regenen. Hier trotseer ik de kou in een teamkamer in een oude kazerne. De radiatoren staan wijd open. Onder het genot van een bak warme en extra sterke koffie denk ik aan jullie. Enneh Robbert: pas je goed op ons Lotje?

    liefs Noor

  • 17 Januari 2006 - 19:13

    Ad Vlieland:

    Hallo,

    Goh wat geniet ik mee en ben ik jalours. Mijn vriendin houdt niet van reizen, dus ik vrees dat het illusies blijven. Ja en mijn hoogte vrees beperkt me ook wel bij een aantal activiteiten. Los van dit alles beleef ik, geloof ik, een beetje mee. Ik mis je wel hoor Charlotte (het heeft even geduurd tot ik wist wie lot was, want ik dacht dat jullie met z'n drieën waren). Niet uitlachen hoor!

    Liefs AD

  • 20 Januari 2006 - 09:20

    Henny:

    Allemachtig wat hebben jullie nu weer moeten missen!!Het is hier weer zo'n dag die in zijn totaliteit op gaat in de schemering dan kan ik niet anders dan toch en beetje jaloers naar jullie berichten uit kijken. Geniet lekker verder en laat het gerust weten als er weer iets te beleven valt!

  • 20 Januari 2006 - 12:58

    Nelly:

    Hoihoi, hier weer es een berichtje, ik had jullie avontuur van de woestijn al gelezen maar nog niet gereageerd!! en.. we zijn nu erg benieuwd waar jullie nu zijn, en wat jullie weeral allemaal meegemaakt hebben..Hier is het echt vies regenachtig weer en als ik dan jullie verhalen lees...gaat het best een beetje kriebelen! pas goed op jullie zelf! kusje van Tyrza en liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 59326

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: