Weer in Puerto Natales??! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Weer in Puerto Natales??! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Weer in Puerto Natales??!

Door: Charlotte en Robert

22 December 2005 | Chili, Puerto Natales

Hallo allemaal,

Ja hoor we zijn weer in Puerto Natales. Maar we zijn wel weer voor een dag of 4 naar Argentinië geweest. We zijn gestart in El Calefate met Annemarie en Jeff(Canadezen). Toen we aankwamen wilden we eigenlijk een auto huren om naar de Perito Moreno te gaan (eerste plan was om dat pas de volgende dag te doen maar we hebben een kleine versnelling ingebracht), maar... alles dicht. Echt bizar, maar ja wel een taxi met chauffeur gevonden en dat was nog steeds goedkoper dan de bus. Bovendien konden we nu de drukte vermijden. Dat hebben we dan ook gedaan. Eerst even wijn, bier en chips gekocht want het leek ons wel leuk om te picknicken bij de gletsjer. Om ongeveer 18 uur waren we daar. Echt super gewoon! Een enorme ijsmassa. Regelmatig vallen er stukjes ijs van de gletsjer wat wij al opwindend en bijzonder vonden (de wijn en het bier zullen hoogstwaarschijnlijk hiertoe hebben bijgedragen) maar op een gegeven moment komt er echt een megastuk ijs naar beneden. Wouw wat bijzonder!!! Toevallig stond Lot net te filmen met ons kleinbeeldfototoestel. Super hoor. We proberen het filmpje op de site zetten maar weten niet of het kan. Het achtergrondgeluid moet je maar negeren. Dat is Annemarie die uit d´r dak gaat en Lot die van d´r wijn af moet want met 1 hand filmen is lastig.

Maar waarom zijn we nu gelijk naar de gletsjer gegaan en niet pas een dag na aankomst in El Calefate???
Nou die Candezen zeiden dat we ook nog gemakkelijk naar El Chaten (Argentinë)konden gaan. Een gebied voor mooie trekkingen. Nou zo gezegd zo gedaan. Weer in de bus. 6 uur over onverharde wegen. Een versnellingsbak die het niet doet, dus weer een lange reis (het moet aan ons liggen), maar zeker de moeite waard. We zijn weer drie dagen gaan trekken en camperen. Nu waren er geen campings met faciliteiten dus eten (veel brood) mee voor drie dagen en maar 1 stel kleren want we konden toch niet douchen. Bovendien hoef je dan minder te dragen. Wederom een paar geslaagde dagen!!! We hebben tijdens de trekking weer twee keer zonsopgang geprobeert te zien en hebben twee keer geluk gehad. De eerste keer hadden we ons verslapen, maar was het bewolkt, dat noemen wij dus geluk! en de tweede keer een mooie zonsopgang gezien. Jammergenoeg niet de berg Fitz Roy waar het om ging, maar mooie uitzichten. In de bus terug stonk het nogal. Meer mensen waren wezen trekken. Wij vielen zelfs nog wel mee vonden we.

Nu zitten we dus weer in Puerto Natales. Wij hebben onze rugzak gestalt in het guesthouse waar we vorige keer hebben geslapen. Van die man mochten we namelijk altijd terug komen. Ja dan zeg je wat he? Hij heeft Lot trouwens een baan aangeboden als gids voor trekkings in Torres del Paine, maar..............te weinig salaris????

Na al dat gezwoeg gaan wij even rusten. Vooral Robert klinkt dit als muziek in de oren. Vier dagen varen van Puerto Natalis naar Puerto Montt op de Navimag. Beetje naar lezingen, films, eten, genieten van de Chileense fjorden en meer gletsjers. We zijn benieuwd!

Jullie allemaal ook hele fijne kerstdagen!!!

Groetjes

• 22 December 2005 - 19:57

Johanboogaard:

leuke reis hebben jullie, en prachtige foto's.
    geniet er maar van.
    prettige kerst en en gezond 2006.
    johan.

• 22 December 2005 - 20:32

Ingrid En Arnoud:

Wat gaaf om jullie verslag iedere week te lezen! Heel indrukwekkend die prachtige gletsjers en die uitgestrektheid; dat natuurschoon. We genieten met jullie mee!
    Wij wensen jullie een hele bijzondere kerst toe op de cruise/veerboot. Geniet wat je genieten kan!!!

Heel veel liefs van ons, vanuit Nederland: Ingrid, Arnoud, Floor en Ruben.

• 23 December 2005 - 05:50

Paul En Leonie:

Echt geweldige foto's!!!!
    Veel plezier verder en geniet van de Kerstdagen en de verdere reis, we volgen jullie op de voet!!!

Groetjes.

• 23 December 2005 - 08:12

Ma Henny:

Jeetje, wat beleven jullie veel En wat is de natuur daar schitterend. Daar wil ik ook wel een keertje naar toe. Wat ik ook zo leuk vindt dat er foto's zijn waar jullie ook op staan. Het is fijn om dan jullie smoeltjes weer te zien. Ik hoop dat jullie leuke kerstdagen zullen hebben met lekker eten en geen brood net als vorig jaar.

P.S Lot zorg je er wel voor dat Robert ook wat rust krijgt want volgens mij wil jij 26 uur in een dag stoppen.
    Groetjes Ma

• 23 December 2005 - 09:14

Kathy:

Schitterende foto's zeg!
    Zo'n baantje als gids is zo gek nog niet, toch?
    Gezellige Kerst en een fantaschtisch 2006 gewenst.

• 23 December 2005 - 12:42

Tante José:

Hoi Luitjes,
    Wat ziet het er allemaal prachtig uit.Geniet van de kerstdagen daar die er beslist anders zullen zijn dan in Nederland.
    Veel groetjes

• 23 December 2005 - 15:09

Bas:

Hallo Robert en Charlotte,

Prachtige foto's zeg! Als ik dit zie ben ik weer jaloers op Esther dat ze tijdens haar studie in Chili al die mooie reisjes heeft gemaakt en niet met mij toen ik ben gekomen :-). Ga zo door en ik ben benieuwd naar de verdere foto's, ook als er foto's komen waar ik wel ben geweest!!

Groetjes, Bas

• 24 December 2005 - 12:34

Eric De Jonge:

Ik wens jullie hele fijne kerstdagen en een verder nog avontuurlijk 2006. De foto's zijn geweldig, ik zou zo willen ruilen.

Groeten ,

Eric

• 25 December 2005 - 14:43

Ilse En Niels:

Hoi Rob en Lot,
    Leuk om jullie te volgen tijdens deze prachtige reis. Zo te zien aan de foto's genieten jullie zelf ook nog steeds volop!! Fijne kerst en tot een volgend bericht!

Gr. ons!

• 26 December 2005 - 12:29

Chris En Trudi:

Wat een mooie foto's en geweldige ervaringen.De stilte kun je daar horen waarschijnlijk.Ik( Trudi) heb de neiging om naar het reisbureau te stappen voor een retourtje. Pa vindt de foto van de zonsopgang fantastisch mooi.
    Met de nieuwe knie van Lenie gaat het naar wens.Alle goeds en lieve groetjes van pa en ma B.

• 26 December 2005 - 13:58

De Rittertjes!!!!:

hoi lieverds!
    hier eindelijk een berichtje van ons!! we zaten inderdaad niet in je emailbox..en wij maar ongerust elke keer de computer aan.. nee hoor we zijn blij dat we alles mee mogen maken met jullie! We hebben net alle verslagen gelezen en we zijn nu helemaal bij!! in 1 woord:GEWELDIG!! pas goed op jullie zelf en geniet ervan!! Hier alles nu goed'alledrie ziek geweest.. he, tot gauw mails!!dikke kus van Ons; Arno,Nelly en knuffeltje van Tyrza