Van phortse naar dingboche - Reisverslag uit Dingboche, Nepal van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Van phortse naar dingboche - Reisverslag uit Dingboche, Nepal van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Van phortse naar dingboche

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg

22 Oktober 2018 | Nepal, Dingboche

Vandaag trekken we van phortse naar dingboche. Ik blijf me er over verbazen over hoe ver je kunt komen (te voet) als je gewoon stap voor stap zet. Het werkt wel beter om het doel niet in beeld te hebben. Dan lijkt t namelijk onhaalbaar en dat komt je gemoedstoestand niet ten goede. Gewoon genieten van alles wat je ziet onderweg en als je maar door gaat kom je vanzelf waar je moet zijn. Maar goed als je de hele tijd heuvel of berg op gaat en ook weer naar beneden terwijl je weet dat je uiteindelijk een aardig stuk moet stijgen verlies je de moed wel eens.... maar er is genoeg te zien. Bijvoorbeeld een prachtig klooster in pangboche, een plaatsje dat we passeren. Daarna passeren we een mani wall. Allemaal stenen en gedenktekens gemaakt door monniken met bijvoorbeeld gebeden. Alleen op deze stenen stond bovenop iets wat volgens mij toch zeer sterk leek op iets van het mannelijk geslacht. Dus ik zeg tegen lakpa:”wat betekenen die langwerpige vormen bovenop de gedenksteen? Hij kijkt me niet echt begrijpend aan. Ik probeer het nog eens: doen ze jou niet aan iets mannelijks denken? Hij blijft vragend kijken. Of hij begrijpt me niet, of het is ongemakkelijk ofzo. Ik laat het er maar bij

  • 31 Oktober 2018 - 16:43

    Peter:

    Hoi Charlotte, leuk dat op zo'n tocht je toch oog blijft hebben voor het mannelijke geslacht, of in dit geval een deel.... In Bhutan, wat vanaf hier gezien bij jou in de buurt is, komt het fallussymbool van een aloude rokkenjagende monnik die met zijn wijsheid kwade geesten kon verdrijven en voorspoed bracht. Vandaar dat je ook daar dorpen kunt tegenkomen waar de fallus overal in afbeeldingen en beeldjes te vinden is. Ik zou er zeker eentje aanschaffen als ik jou was. Dan kan het daar in ieder geval niet aan liggen! Veel plezier verder. Gr. Peter

  • 01 November 2018 - 03:57

    Anne-Marie:

    Wat fijn weer van je te horen! Dat er weer even connection is. Inspirerend: genieten van waar je bent zonder dat je t einddoel al in t vizier hebt.
    En ik proef hier en daar De beproeving... goed zo

  • 01 November 2018 - 03:57

    Anne-Marie:


  • 01 November 2018 - 04:03

    Anne-Marie:

    Bericht nr 3
    Mijn belangrijke tekst valt weg
    Namelijk: Wens je veel (been) kracht, liefs Anne!

  • 01 November 2018 - 08:47

    Henny:

    Het blijft een bijzondere prestatie wat je levert. Al heb je misschien wel wat zwarte sneeuw gezien. Tot over een weekje dus blijf genieten.

  • 01 November 2018 - 18:16

    Papa Paul:

    Ja Lot, in verschillende Aziatische landen wordt de Phallus in optochten meegedragen o.a. India, Buthan en Japan) Kijk maar eens op internet. Die Aziaten hebben wel kijk op de belangrijke zaken in het leven.
    En verder klopt jouw visie op je einddoel ook wel. Zolang je één voet vóór de andere blijft zetten, haal je de finish wel. Jouw foto's zijn net zo mooi als in mijn WNF-fotoboek van de Himalaya.

  • 02 November 2018 - 03:51

    Noor:

    Dat jij niet gearresteerd word op zo'n berg vanwege het beledigen van monniken blijft bewonderenswaardig. Ik ben blij dat je ongedeerd de top hebt bereikt Lotje...

    Liefs Noor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 59296

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: