Gave eerste trekking - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Gave eerste trekking - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Gave eerste trekking

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg

18 Oktober 2018 | Nepal, Nāmche Bāzār

De dag begon met het geluid van een landende helicopter. Top, daar zal Mn tas zijn dacht ik nog. Maar helaas. Dat duurde nog een paar uur. Geheel tegen de verwachting in werd hij dan alsnog bezorgd. Toch wel fijn om wat schone spullen te hebben. We zijn daarna op pad gegaan. Eerst nog een blik op de gevaarlijkste landingsbaan ter wereld en daarna op weg naar pharping. In eerste instantie was dat de overnachtingsplek. Uiteindelijk hebben we er geluncht. Omdat alles goed ging wilden we verder wandelen naar monjo maar we waren onze sherpa kwijt. Op zich geen onoverkomelijk probleem want er is maar 1 pad maar de gids wist niet of de sherpa zou begrijpen dat wij zouden doorlopen naar de volgende plaats. Bellen ging ook niet omdat de sherpa geen telefoon had. Ik bedacht nog dat we een spandoek oid konden ophangen maar de sherpa kan niet lezen en schrijven. Er zat dus niets anders op dan terug te lopen. Ja ik niet natuurlijk. Ik heb thee gedronken met een paar andere toeristen tot de gids en sherpa samen terug kwamen. Vanaf dat moment mocht hij niet meer dan 300 meter voor of achter ons lopen. Het was een mooie tocht met kloosters, stupa’s, mooie natuur, dragers die tot 120 kilo dragen op hun rug en een soort jaks (nog geen echte maar een kruising tussen een koe en een jak). Ook leuke mensen ontmoet onderweg. Morgen lopen we naar namche bazaar. Daar blijven we 2 nachten om te acclimatiseren. Het ligt op 3400 meter. Als het helder weer is zien we morgen mount Everest. Fingers crossed!

  • 18 Oktober 2018 - 11:02

    Judith:

    Hi Lot,

    Met een smile op mijn gezicht lees ik je verslagen! Wat maak je weer mee! Ik zie het helemaal voor me!! Have fun!!

  • 18 Oktober 2018 - 12:02

    Debora:

    Mooi verhaal Lot en we duimen voor helder weer morgen!

  • 18 Oktober 2018 - 12:31

    Henny:

    Geweldig Lot dat ondanks de obstakels je met de trekking begonnen ben. En wat een mazzel dat je weer voorin in de helikopter mocht zitten.

  • 18 Oktober 2018 - 12:39

    Bep En Bob Willigers:

    Hallo Charlotte.

    Wat een avontuur, erg leuk.
    Hopelijk gaat de verdere tocht goed!!!

    Groetjes,
    Bob en Bep

  • 18 Oktober 2018 - 13:28

    Kathy Verbiest :

    Erg leuk om te lezen! Succes verder.

  • 18 Oktober 2018 - 16:09

    Leny Ton:

    Erg leuk om je te volgen. Succes verder en genieten maar.

  • 18 Oktober 2018 - 16:35

    Trudi:

    Weet je dat ik ook wel jaloers ben op al die belevenissen. Maar om alles alleen te doen is een ander ding. Heel bijzonder allemaal en mooi!!

  • 19 Oktober 2018 - 09:36

    Danielle:

    Super gaaf Charlotte, de tocht is begonnen! Ik blijf je volgen :-) Liefs Daan

  • 19 Oktober 2018 - 09:57

    Jan Knipmeyer:

    Zo Lot is even de tijd genomen om je verslag tot nu toe te lezen. Ik ben natuurlijk maar een simpele marathonloper maar dit lijkt me ook wel wat. Wat zal jij veel meemaken (leuk en minder leuk). Volg je op de voet hoor maar reageer niet elke keer. Doe je wel voorzichtig daar want het gevaar zal best op de loer liggen. Have fun Lot zet hem op you can do it!!!!!!

  • 20 Oktober 2018 - 19:56

    Papa Paul.:

    Dat jij nou net een uislaapgids moet treffen| Ach ja, als hij het niet te vaak heeft en toch goed gidst. Vooruit dan maar.
    Wij hwdden in de Ardennen ook lekker geklommen, maar wel een niveautje lager dan de Hymalaya

  • 21 Oktober 2018 - 20:10

    Ingrid:

    Mooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 59296

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: