Wat een warm welkom!!! - Reisverslag uit Kirtipur, Nepal van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Wat een warm welkom!!! - Reisverslag uit Kirtipur, Nepal van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Wat een warm welkom!!!

Door: Charlotte en Robert

07 November 2006 | Nepal, Kirtipur

Namaste,

Hier ons eerste berichtje vanuit Nepal waar we na een toch wel erg lange reis goed aangekomen zijn. Toen we net boven Londen vlogen dachten we nog wel even dat er een soort geveachten gaande waren op de grond, maar later bleek het een soort feestdag te zijn dus het was allemaal vuurwerk. Dat scheelt weer. Eenmaal aangekomen in Katmandu zijn we echt super ontvangen door Phralad en sharmila. Wij waren een beetje vergeten hoe zij eruit zagen (en bovendien lijken alle Nepalezen op elkaar) dus we wisten niet waar we op moesten letten, maar dat werd al snel duidelijk. We hebben nog nooit mensen zo uit hun dak zien gaan achter bij de uitgang achter een glazen wand en zo uitbundig zien zwaaien! (we versturen dit bericht in delen want iedere keer valt de computer uit). Wat een bijzonder ontvangst. Gelijk kregen we een bloemenkrans om en ieder een bosje bloemen. Teglijkertijd werd er natuurlijk aan ons getrokken door taxichauffeurs zoals dat altijd gaat. Maar Phralad regelde alles. Dat is ook wel een keer makkelijk. Wij dachten dat wij blij waren dat we werden opgehaald van het vliegveld maar Phralad en zijn vrouw keken zowat nog blijer. En de hele tijd maar lachen. Echt super. Eenmaal aangekomen bij het huis (na een ietwat onconfortabele rit door de conditie van de weg) stond de rest van de familie klaar om ons welkom te heten. We voelen ons echt bijzonder en welkom! Het is ook echt grappig want iedereen moet de hele tijd om ons lachen, ja wij lachen gewoon mee natuurlijk!!! Vandaag zijn we met Phralad naar Kirtipur gewandeld. Wat super. Mensen aan het werk op het land, de koeien, kippen en geiten in de huizen, je gaat echt terug in de tijd. Verder komen in deze valei haast geen toerisen dus dat maakt het nog bijoznderder!
We weten nog niet precies hoe het verder gaat verlopen. We willen graag verder naar KAtmandu en omgeving, maar bekijken eerst hoe het hier verloopt. Phralad heeft het er al over dat hij een dezer dagen iets bijzonders gaat koken dus die heeft misschien nog wel een programma voor een aantal dagen we zullen wel zien hoe lang we hier blijven....(alhoewel we wel Nederlanders blijven en graag e.e.a. van te voren weten, goed dus om dat nu een beetje af te leren!)

Groetjes Robert en Charlotte

• 07 November 2006 - 15:28

Maria:

Hey!
    Fijn om te horen dat jullie helemaal goed (en zonder de gebruikelijke problemen....) zijn aangekomen! Geniet van alles (dus ook de spontane activiteiten) Liefs M

• 07 November 2006 - 16:12

Bep (en Bob):

Ik hoorde vanmorgen dat je in Nepal zitten. Wensen je een fijne vakantie. Het lijkt me wel leuk bij zo'n familie te zijn. Zie je echt hoe deze mensen leven.
    Want als gewone toerist zie je dat toch nooit echt.

• 07 November 2006 - 16:21

Gerdien:

Heej,
    Nou, je hebt toch nog even mn emailadres toegevoegd, zodat ik ook kan meeleven met jullie. We zien elkaar natuurlijk een poos niet! Leuk om te lezen hoe de eerste kennismakingen waren. Veel plezier met wat jullie nog te wachten staat!

Lfs

• 07 November 2006 - 17:50

Wouter:

nou nou... het moet niet gekker worden!

• 07 November 2006 - 17:50

Marielle:

ook namens mij veel plezier!

• 07 November 2006 - 18:48

Lotjespapa:

Misschien hebben die Nepalezen julie gewoon een beetje uitgelachen; rare kleren en zo. Ach ja hebben ze ook een lolletje tussendoor. In ieder geval een leuke start...Have fun !

• 07 November 2006 - 20:20

Mama Henny:

Wat een bijzondere ontvangst. Wie weet wat jullie nog allemaal te wachten staat. Geniet er maar van.
    Liefs mama

• 07 November 2006 - 21:45

Werner&Astrid:

Gelukkig veilig aangekomen ! Ben benieuwd wat de kookspecialiteit gaat worden ... Dahl Baat (rijst met linzensaus napeles specialiteit ?!) of momo (gestoomd deeg gevuld met yakvlees of groente ... ). Weet dat mieto lekker is in ieder geval !!!! Have fun en Geniet ervan saampjes !
    PS lekker weer daar ?

• 08 November 2006 - 08:59

Noor:

Ik hoop dat jullie heerlijk genieten van deze vakantie... Ondertussen werk ik wel lekker door hihi
    kus Nora

• 08 November 2006 - 09:13

Babs:

Het klinkt allemaal weer geweldig! Geniet er maar van en laat ons maar meegenieten!
    Groeten van Babs.

• 08 November 2006 - 16:46

Marion:

Klinkt allemaal weer erg leuk en interessant! Geniet ervan!

Dikke kus

• 09 November 2006 - 06:47

De Rittertjes!!!!:

He wat leuk om wat van jullie te horen!!!wat leuk dat jullie daar zo welkom waren...dat belooft gewoon een hele mooie vakantie/avontuur. En heeft Phralad al lekker voor jullie gekookt??? Hier alles okidoki, het is echt herftst en al best koud. Tot gauw...liefst en een dikke knuffel van Tyrza

• 09 November 2006 - 20:54

Pa En Ma Boogaard:

Nu ervaren jullie ook hoe welkom je bent in Nepal, ik heb me er ook erg welkom gevoeld.Dat de reis lang was is ook erg herkenbaar.Veel pezier verder en vergeet o mani pad me hom niet te kopen.Liefs ma.

• 10 November 2006 - 21:30

Papsenmams:

Die busjes moeten toch wel een klasse-vering hebben....
    Moeten we met heel de familie niet eens de Prahladjes uitnodigen en ze lachend op Schiphol verwelkomen? Krijgen ze klompen aan en zo..