Geen walvissen!!! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Geen walvissen!!! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Geen walvissen!!!

Door: Charlotte en Robert

02 December 2005 | Argentinië, Puerto Madryn

Buenos Dias,

Hier een berichtje uit Puerto Mandryn. De nachtbus hierheen was erg relaxed, viel dus mee. 18 uur hetzelfde landschap, de Pampas, Argentinië is super uitgstrekt!
Eenmaal aangekomen gelijk een tour naar de walvissen en de peninsula geboekt. Mooie verhalen gehoord die avond over mensen die wel 12 walvissen hebben gezien vlak naast de boot. Dus wij vol goede moet op weg de volgende dag! ´s morgens zeeolifanten en pinguins gezien! Bovendien ook een paar gordeldieren. Een tijdje later naar een punt gegaan waar een andere groep ´s morgens ongeveer 7 orca´s hadden gezien. Wij hebben er 0 gezien! Beetje jammer maar op naar de walvissen. Wat denk je, het waait te hard met een wind uit de verkeerde richting, de boten zijn niet uitgevaren. Iedereen balen natuurlijk (vooral ook Lot!). We hebben nog even geen geluk. Vanmorgen nog steeds geen boten en vanmiddag gaan we weg. We velaten Argentinië zonder walvissen te hebben gezien.......
Maar het goede niews is dat we nu op weg gaan naar Vuurland en daarvan weten we zeker dat het er ligt als we aankomen. O, ja en we hebben hier supermooi weer (zon, 30 graden dus gaan zo naar het strand!). We hebben inmiddels twee nachten geslapen in een kamer met 6 andere mensen omdat er haast geen 2-persoonskamers zijn. Hierdoor ontmoet je wel veel anderen dus is wel gezellig!
Vannacht weer een nacht in de bus. Komt helemaal goed!!!

Chau!

• 02 December 2005 - 20:06

Leny:

Hier even een berichtje uit Middelburg.Gelukkig alles oke met jullie is tot op heden wel een reis met trubbels he.
    Mooie foto's blijf jullie volgen hoor.
    Veel plezier en geniet ervan . Groetjes Leny

• 02 December 2005 - 20:28

LotjesPapa:

Mooie plaatjes hoor; ik zou gewoon geen slaapzaal meer opzoeken en tussen die zeeolifanten kruipen. Goedkoop en lekker warm. Of snurken ze erg ?

• 02 December 2005 - 20:48

LotjesPapa 2:

Oh sorry, nagekomen bericht voor een pinguinfreak: je hebt de Magelhaenpinguïn gefotografeerd. Noteer dat maar vast.

• 03 December 2005 - 10:06

Kathy:

Ha,

Het lijkt net of ik naar mijn eigen foto's zit te kijken van 3 weken geleden!! Alleen hebben jullie waarschijnlijk een telelens, op mijn foto's zijn de dieren ietsje verder weg te zien. Ook het gordeldier heb ik op de foto.
    Jammer van de walvissen.

Groet Kathy

• 03 December 2005 - 21:09

Mireille:

HI,
    Fijn dat de busrit is meegevallen !
    Gaaaf die fotoos .. wat een snoepies die pinquins!
    veel plezier verder
    liefs
    Mireille, Pat en Dieck

• 03 December 2005 - 21:57

Gerben En Maria:

Hallo!
    Jammer van de walvissen.....maar de Pinguins maken veel goed, toch?! Hier regent het en is het behoorlijk koud dus denk ook een beetje aan ons daar op het strand! Oh ja... wij hebben een lang weekend gewonnen met de postcode loterij! Hadden het bijna bij het oudpaier gegooid zonder enveloppe open te maken. Oeps. Werd ook wel weer eens tijd voor een vakantie :-))
    Veel plezier nog
    Liefs G en M

• 08 December 2005 - 17:57

Marja:

Is dat genieten!!!Jammer dat jullie geen walvissen gezien hebben dat is echt een bijzondere ervaring,mar wie weet