Het laatste berichtje van een fantastische reis - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Het laatste berichtje van een fantastische reis - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Het laatste berichtje van een fantastische reis

Door: Charlotte en Robert

06 Maart 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo allemaal,

Nu dus echt het laatste berichtje. Onze reis van drie maanden zit erop. We kunnen het haast niet geloven. Wat is de tijd snel gegaan... Dat is natuurlijk een goed teken, maar wel een beetje jammer. Van te voren dachten we echt, drie maanden jeetje wat een lange tijd, maar het is voorbij voor je het weet!

Hier in Buenos Aires hebben we ons nog prima vermaakt. Wat een gave stad is dat. Iedereen zegt het, maar het is echt waar. De mensen hebben hier echt passie. We zijn op een avond naar een Tangoshow geweest. Echt een spektakel. Het is wel heel anders als wat wij op dansles hebben geleerd hoor!
Verder zijn we naar twee voetbalwedstijden geweest van de twee grootste clubs van Argentinie. Boca Juniors (club van Diego Maradona) en Riverplate. De wedstrijd van de Boca Juniors was vooral gaaf door het publiek. Die zijn superfanatiek. Hele tijd zingen enzo. Echt een supersfeer in dat stadion. Gisteren waren we bij River. Zij spelen in het stadion waar Oranje in 1978 de finale verloor van Argentinie (daar wordt je door de argentijnen wel aan herinnerd hoor). Dat stadion is supergroot en het was dus ook bijzonder om daar te zijn. Bovendien was het een erg goede wedstrijd (3-1)dus wat wil je nog meer...

Verder is Buenos Aires vooral een mooie stad met veel mooie oude gebouwen, parken en bijzondere wijken als La Boca. Op donderdagmiddag zijn we naar het Plaza de Mayo gegaan om daar de protesten van de "Las madres de Plaza de Mayo" (dwaze moeders) bij te wonen. Erg indrukwekkend, al bijna dertig jaar komen de moeders iedere donderdag bij elkaar voor het protest tegen het regime van Videla destijds. Hun familie is namelijk nog steeds vermist/verdwenen...
Vandaag wilden we eigenlijk naar de dierentuin gaan maar die is waarschijnlijk dicht. Beetje jammer! We gaan in ieder geval naar het park en dan zien we verder wel vandaag. Beetje relaxen nog maar...

O, ja met Lot alles weer een stuk beter gelukkig! Achteraf was het wel relaxed dat we zo lang in Buenos Aires hadden. Konden we alles op ´t gemakje bekijken. Ja zelfs Lot vond dat nu niet erg!

Maar zoals gezegd het zit erop...
We kunnen in ieder geval terug kijken op een fantastische reis waarin we enorm mooie dingen hebben gezien, super mooie natuur en bijzondere culturen. We hebben heel veel mensen hebben ontmoet (zowel lokaal als andere reizigers) en we hebben vooral met elkaar veel lol gehad. Bovendien hebben gemerkt dat we heel goed zijn in reizen, iedere dag zelf bepalen waar je zin in hebt om te doen en heel goed zijn in het niet hebben van verplichtingen!

Hopelijk kunnen we weer een beetje wennen aan het leven in Nederland! In ieder geval zullen we gelijk 1 groot verschil merken. Het is hier nu zonnig en 30 graden ongeveer en we hebben begrepen dat dat in Nederland wel even anders is. Nou ja we zullen zien!

Morgen (dinsdag) stappen we als het goed is rond een uur of 1 ´s middags op het vliegtuig om vervolgens 24 uur later, ongeveer 14.00 uur op woensdag weer in Nederland te zijn. Lekker een tijdje vliegen en wachten?!

Nogmaals jullie allemaal bedankt voor de berichtjes op de site. Vonden we erg leuk en tot in Nerderland!!!

• 06 Maart 2006 - 15:40

Joyce:

Een goede reis terug en ik heb met veel plezier jullie reisverhalen gelezen! Liefs Joyce

• 06 Maart 2006 - 15:41

G&M:

Hoi lieverds,
    Wij hebben van jullie verhalen genoten en vinden het (voor jullie) jammer dat het er alweer opzit! Wat gaat de tijd toch snel! Maar goed, hopelijk een hele goeie reis terug... die een stuk relaxter mag verlopen dan de heenweg! Tot snel, liefs G&M

• 06 Maart 2006 - 17:37

Marion:

Jeeeee! Komen jullie eindelijk weer thuis! De maanden zijn inderdaad omgevlogen. Ik ben blij dat we jullie verhalen en foto's nu eindelijk in het echt gaan horen en zien!
    Tot woensdag! Goede vlucht!
    Dikke kus

• 06 Maart 2006 - 17:55

Daan:

Goede reis en tot gauw!!

• 06 Maart 2006 - 18:02

Mireille:

Jeetje wat is de tijd snel gegaan !
    Goed reis terug en we spreken elkaar snel !
    Liefs
    Mireille

• 06 Maart 2006 - 19:22

Ingrid Van De Glind:

He luitjes,

Bedankt voor al jullie mooie verhalen en de mooie foto's. We hebben ervan genoten. We zien er naar uit om jullie weer in levende lijve te zien zodat we weer gewoon met elkaar te kunnen praten i.p.v. via de mail. Als het goed is zien we jullie zaterdag 15 april; want dan gaan we met de meiden groep (+aanhang!) naar Anne en Alexander in Wijchen. Dan komen jullie toch ook?

Nou tot dan en een hele goede reis terug!

Liefs Ingrid, Arnoud, Floor en Ruben.

• 06 Maart 2006 - 19:47

Ad Vlieland:

Natuurlijk heb ik ook genoten, maar Charlotte ik heb je ook gemist hoor. Wim is een fantastische vent maar verliest op veel fronten van jou als het mij betreft (grapje), dus bij alle ellende dat het voorbij is hoort wat mij betreft het geluk dat het voorbij is, dus tot heel snel en het kan wat mij betreft niet snel genoeg.

Ad

• 06 Maart 2006 - 20:34

De Rittertjes!!!!:

Is het nu alweer voorbij? jammer voor jullie, maar wij zijn erg blij dat we weer gezellig kunnen bijkletsen en afspreken, en dit keer niet via de mail!!!een hele goede terugreis en hou jullie goed!!!!we bellen!!!liefs van ons en een kusje van tyrza

• 06 Maart 2006 - 22:07

Lotjespapa:

Tot woensdag. Spaar je stem maar vast een beetje voor die avond..

• 09 Maart 2006 - 22:08

Frans Van Den Dries:

Hehe kijk ik ook eens op de site(na een uurtje googlen). Zijn ze al weer thuis.`Ik zal nog wel wat ouwe berichtjes lezen dan kan ik maandag tenminste meepraten.

• 20 Augustus 2006 - 11:30

Robert: