Chaos, tijgers en Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Chaos, tijgers en Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Chaos, tijgers en Taj Mahal

Door: Charlotte en Robert

11 April 2008 | India, Agra

Namaste,

Inmiddels zitten we al in Agra. We hebben al superveel gezien! We zijn in Delhi gestart. Daarvandaan wilden we de trein nemen naar Varanasi. Alleen deze zat al voor drie dagen vol. Balen want Delhi is niet echt bijzonder en bovendien zullen we dat nog zien voordat we naar huis gaan. Immers na onze vorige terugreis uit Hong Kong wil Robert minimaal twee dagen voor onze terugreis naar Nederland in Delhi terug zijn. Dus wat dan?! Andere bestemmingen doorgenomen maar alle treinen zaten de komende drie dagen vol. Het is nu een week waarin veel Indiers zelf reizen maken naar tempels in het land. Uiteindelijk hebben we besloten om een auto met chauffeur te huren voor een aantal dagen. Wat een luxe! We hebben veel gezien. We zijn gestart in Jaipur waar een bekend fort ligt. Prachtig. Verder zie je om je heen natuurlijk de meest bizarre dingen. Op de snelweg: Ossekarren, kamelenkarren, trackers, fietsers. Alles door elkaar. Maar vooral overal en veel mensen en koeien. we hebben alles bij elkaar misschien wel 12 uur gereden en nooit waren er geen mensen te zien. Echt raar. Na Jaipur zijn we vertrokken naar Ranthambhore national park op zoek naar tijgers. En wat denk je?! We hebben onwijs geluk gehad want we hebben 6 tijgers gezien (twee waren zelfs aan het vechten in het water, discovery channel moment!). Wauw! Daarnaast veel langoerapen, verschillende soorten herten, veel soorten vogels, een slang, krokodillen en een mangoest gezien. Ons idee was om een beetje te relaxen en daarna naar Agra te gaan voor de Taj Mahal. Daar zouden we dan vrijdag zijn. Goed plan want vrijdagavond hebben we een reservering (dat is dus toch handig) voor de trein naar Varanasi vanuit Agra. Na een korte bestudering van de Lonely planet blijkt echter dat de Taj Mahal dicht is op vrijdag. Dè atractie van India, en nummer 1 op het lijstje van Robert is dicht als wij erheen willen. Nou dan maar gelijk na onze safari vertrekken. Voor Lot beetje jammer dat we zo moesten haasten want ze stopt graag onderweg om fotos te nemen maar dat kon nu niet echt. Strict regieme. Ja stoppen onderweg was trouwens toch al wel eens lastig want onze chauffeur spreekt eigenlijk geen engels. Stop gaat nog wel, maar even wachten was al lastig. Dus veel met gebarentaal duidelijk gemaakt. Ook grappig.Onderweg zien we veel mensen op het land werken en aan de wegen. We gaan hier terug in de tijd. Mensen hebben geen stromend water in huis, geen sanitaire voorzieningen e.d., bijzonder om te zien. Uiteindelijk zijn we om 16.30 uur aangekomen bij de Taj Mahal (we hadden dus best wat vaker kunnen stoppen want de zon gaat pas om 18.15 uur onder, maar ja als je alles van te voren weet...). De Taj Mahal is wel fantastisch mooi! Bizar dat iemand zo een gebouw neer zet uit liefde. Nou ja Robert heeft beloofd dat hij voor Lot ook een trombe gaat maken (of laten maken aan de Kasteelberg). We zullen zien. Nu zitten we dus in Agra. Rond de middag is het aardig heet dus een goed moment om effe te internetten. Voor zo lang het duurt want de computer is al drie keer uitgevallen. Vanavond dus met de trein naar Varanasi. Schijnt een mooie heilige stad te zijn aan de ganges. Waarschijnlijk erg druk ivm heilige week nu, dus we zullen zien. De trein zal wel goor zijn (heel India is wel goor, mensen gebruiken inderdaad de zijkant van de weg als toilet en van afval weggooien hebben ze nog nooit gehoord, maar we hebben er geen last van..., tot nu toe). We gaan proberen wat fotos op de site te zetten en een filmpje. We zien of het lukt!

• 11 April 2008 - 10:10

G&M:

Whow, Whow, Whow.... TIJGERS??!!
    Wij zijn echt zo jaloers!! Gelukkig kunnen we een beetje meegenieten op het filmpje!
    En komt Kasteelberg niet al een beetje in de buurt van Taj Mahal (incl ondergaande zon :D)?
    Geniet ervan! X

• 11 April 2008 - 18:13

(schoon)mama:

Wat ben ik blij dat jullie tijgers hebben gezien. Gelukkig tot nu toe gezond want dat is denk ik niet zo makkelijk in zo'n vies land. Wij blijven meegenieten van jullie verhalen.

• 11 April 2008 - 19:03

Jantine & Kids:

Jaja, een beetje tijgers opzoeken. En hier ben je al bang van onze katten Lot?!?! Trappen we dus ook niet meer in...

Dikke kus van de jongens

• 12 April 2008 - 09:15

Bob En Bep:

Ja, een mooi land India!
    Geniet van jullie vakantie

• 13 April 2008 - 19:53

Groetjes Uit Bonaire:

Hoi! We hebben even jullie verhalen gelezen en foto's gekeken. Hier ook alles ok, echt genieten, alhoewel het ook wel weer erg snel gaat.
    Tot na de vakantie! X Sjoerd & Daan