Zon en orang utans! - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van robertencharlotte - WaarBenJij.nu Zon en orang utans! - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

Zon en orang utans!

Door: Charlotte en Robert

25 December 2007 | Maleisië, Sepilok

Hallo allemaal,

Even een berichtje zo lang internet het doet... We zitten namelijk in de jungle en hebbem sinds 1.5 dag pas nu verbinding. O, jee nu gaat er iets piepen dat de baterij leeg is. Nou ja 't zal wel. het licht is ook uitgevallen. Hmm dat doet 't weer dus wie weet.

We zijn drie dagen geleden aangekomen in Kota Kinabalu. Goede vlucht gehad en super de luxe hotel voor de eerste twee nachten. zo'n hotel waar ze je tas uit de taxi pakken voor je als je aankomt. Kota Kinabalu is verder niet echt een bijzondere stad. We hebben met name gerelaxed bij het zwembad van ons hotel en bij de haven en verschillende marktjes gekeken. Altijd leuk natuurlijk. Er was wel een soort gekke bijeenkomst gaande. Allerlei mensen op ziekenhuisbedden op een plein middem om de stad?! Toen we wat beter keken zagen we dat die mensen bloed aan het geven waren. Goed he? Misschien een idee voor Nederland om donoren te vinden. Iedereen op een bed op de grote markt in Goes en dan klappen als ze klaar zijn. Een beetje gek zijn de maleiers wel, maar zo vriendelijk. Ze durven ook geen nee te zeggen. Dat merkten we maar weer toen we uit eten waren in een klein restaurantje waar we de kaart niet konden lezen omdat die enkel in het chinees was (er leven veel chinezen in Maleisie). We besteden een coca cola. Ok zegt de serveerder. 1 minuut later komt een klein meisje zeggen dat ze geen coca cola hebben enkel juice. Ok dan juice, maakt niet uit. We zien nog snel een vrouwtje naar buiten gaan en twee minuten later komt ze terug met coca cola. Kijk dat is pas service! Van Kota Kinabalu zijn we vertrokken naar Sepilok. We hadden een busrit inclusief eten. De buschauffeur vroeg iedereen wat ie wilde behalve ons. Wij waren eerst beledigd maar toen we later het eten zagen hadden we geen spijt, dat was dus echt ranzig! Een vrouwtje bleef maar aandringen dat het ook voor ons was maar we hebben fatsoenlijk duidelijk kunnen maken dat we echt niet hoefden. Ze beleef maar zeggen, it's free, it's free take it...
Vervolgens zijn we afgezet op een afslag en zouden we opgehaald worden door het resort waar we zouden slapen. Nou niet dus!!! We hadden niet gereserveerd dus ze wisten helemaal niet dat we kwamen. Nou ja dan maar lopen. Alleen het is hier zo heet. Dus dan maar liften. Dat ging echt super. Vriendelijke mensen hier! Een maal bij het guesthouse zijn we gelijk naar de jungle / orang utans gegaan. Super! Echt heel gaaf. Vanmorgen zijn we weer geweest en liep er een vlak voor ons langs. Echt te gek. We gaan nu verder de jungle in. Meer nieuws volgt!

• 25 December 2007 - 08:41

Kathy:

Dat is weer eens wat anders, zo'n Kerst. Tot de 15e! Veel plezier nog.

• 25 December 2007 - 11:41

Marion En Mark:

Hey!

Bevalt allemaal alweer goed dus! Houd ons maar goed op de hoogte van al jullie belevingen de komende weken! Hebben wij wat om jaloers over te zijn. Veel plezier nog.

Dikke kus

• 25 December 2007 - 12:11

Paul En Henny:

Wij zitten vandaag lekker bij de kerstboom... zonder orang utans. Wij gaan duimelen dat jullie goed weer blijven houden. Veel liefs van je Pa en Moe

• 25 December 2007 - 12:17

Esther:

Ha reizigers...

Tja, als ik mocht kiezen tussen de jungle of Kwadendamme op Kerstavond zou ik het ook wel weten!! Nee hoor, het was weer erg gezellig in Zeeland maar ik ben wel een beetje jaloers op jullie. Geniet er lekker van en tot binnenkort!

Groetjes, Esther

• 25 December 2007 - 13:17

Jantine, Xam En Zedd:

Zelf maar weer eens gekeken of jullie wat te melden hadden, want een berichtje wil nog steeds niet lukken.......
    Klinkt allemaal weer erg super wat jullie beleven!
    Xam roept op het moment dat ie op vakantie gaat zodra hij naar de keuken fietst, want rob en lot zijn ook op vakantie. Hij is jullie dus nog niet vergeten.

Liefs

• 26 December 2007 - 09:53

Noor:

Hey mensjes! Ff tussen de Bokito's door: een superfijne kerst en een nog beter superknalfantastischfabelachtig 2008!

x Noor

• 26 December 2007 - 11:17

Pa En Ma:

Pas maar op met die orang utans, die lusten wel een zeeuws boutje met Kerst.
    Veel plezier van ons. Je weet dat vanaf heden het e-mail-adres gewijzigd is? Liefs pa en ma.

• 26 December 2007 - 12:02

Bep En Bob:

Heerlijk in de zon. Geniet ervan. Wensen jullie nog een hele fijne vakantie