De busreis is vlekkeloos verlopen! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van robertencharlotte - WaarBenJij.nu De busreis is vlekkeloos verlopen! - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

De busreis is vlekkeloos verlopen!

Door: Charlotte en Robert

10 December 2005 | Chili, Puerto Natales

Het lijkt een wonder maar de busreis van Ushuaia naar Punta Arenas is vlekkeloos verlopen. Zelf zo goed dat we na 12 uurin de bus hebben bedacht gelijk door te reizen naar Puerto Natales. Om 22.30 uur zijn we daar aangekomen. Normaal zouden we dat niet fijn vinden maar het is hier tot 23.30 uur licht. Erg relaxed hoor. We hadden van te voren een hostal gebeld (ja we leren het wel) alleen die deden niet open. Wij naar een ander, maar die was vol. Ze zijn hier echt super vriendelijk en hebben naar ons hostal gebeld. Bleek die mevrouw dus wel thuis te zijn. Wij daar heen, was het een super oud vrouwtje. Volgens ons een beetje doof en daarom had ze ons niet gehoord. Sprak enkel Chileens Spaans, niet te volgen (zelfs niet na spaanse les) maar wel grappig.
De busreizen hier zijn lang maar het uitzicht is echt mooi, we zien veel dieren als, guanaco´s, flamingo´s, schapen (miljoenen), ibissen, struisvogels en veel meer.
Morgen gaan we op stap. We hebben een kaart gekocht van het national park Torres del Paine en gaan hiken met de tent. We zijn erg benieuwd. Tijdens onze vorige hike met twee duitsers konden we het pad niet echt vinden. Zij liepen door dus wij erachter aan. In ons eentje waren we echt verdwaald en omgedraaid, dus we zullen zien! Bovendien zeggen ze dat je hier vier seizoenen in 1 dag kan hebben. Nou dat wordt wat als het gaat regenen.... Daar worden we (met name Robert) niet blij van.

O, ja en om te voorkomen dat Lot wederom zeiknat wordt of haar benen breekt zal ze voor zich kijken en opletten in plaats van om zich heenkijken en niet nadenken.

Komt dus helemaal goed. Hebben eten ingekocht voor een aantal dagen en gaan dus echt back to basic. Hopelijk vinden we dat net zo leuk als dat we nu denken dat we dat vinden!!!

Wordt vervolgd over een dag of 6, misschien 7, 8......

Bij dit bericht zie je een aantal foto´s van de voorgaande dagen! Let vooral op de pinguinfoto´s, hebben gisteren weer pinguins gezien! Jee!

• 10 December 2005 - 19:07

G&M:

Hallo daar!
    Duimen van ons allen heeft dus geholpen! Goed op te lezen dat het vlekkeloos is verlopen!
    Even een update van TJOBA
    1e en 2e gewonnen, 3e verloren (GRRRRR) en het 4e weten we eigenlijk (nog) niet.....
    Succes met jullie hike. Goed om te weten dat daar ook aan de conditie gewerkt wordt!
    Liefs GenM

• 10 December 2005 - 21:28

Kathy:

Geweldig hé, die gletschers. Jullie gaan toch zeker ook nog wel naar de Perito Moreno, neem ik aan. Je weet niet wat je daar ziet. En die boottocht natuurlijk naar de Upsala gletscher.
    Het beeld met de teen heb ik ook op de foto, het blijft tot nu toe een déjà
    vu voor me.
    Ik denk dat jullie die tocht over/langs de Torres del Paine geweldig zullen vonden. Ik heb er maar twee dagen rondgelopen en heb er al ontzettend van genoten, ondanks de inspanning!
    Maar als je eenmaal boven bent na bloed, zweet en tranen (nou zo erg was het ook weer niet) dan heb je wat. In het Nationaal park bij Ushuaia hebben wij een wandeltocht langs de kust gemaakt, erg glad en glibberig, maar zeer de moeite waard.
    De mensen vond ik ook erg vriendelijke en behulpzaam.
    En... inderdaad, die cursus Spaans in Nederland komt toch niet helemaal overeen met het Zuidamerikaanse Spaans!
    Andere woorden en een ander accent kom je nog al eens tegen en daar sta je dan weer met je mond vol tanden.
    Ben weer benieuwd naar het vervolg van jullie ervaringen.
    Groet Kathy

• 10 December 2005 - 22:09

Charlotte En Robert:

Even een reactie:
    Als we weer in Argentinië (buenos aires) zijn zullen we die Argentijnen wel even blesseren.

Naar de dierentuin gaan voor pinguins is iets heel anders als pinguins in het echt, maar ik wil wel graag hoor pap (maar pas over drie maanden en dat duurt heeeel lang!

3e verloren???!!!

O, ja we hebben net geregeld dat we met Kerst onder de pannen zijn, nou ja pannen... We hebben een cruise geboekt van 22 t/m 26 december van Puerto Natales naar Puerto Mont. Goed he? Hebben we eten en onderdak met Kerst. Geen enkel risico!

O ja, de pinguinfoto´s volgen later. Namelijk te veel werk om te downloaden.

Wij gaan onze tas inpakken voor de komende dagen (alhoewel inpakken, met name uitpakken want zoveel kunnen we niet meenemen. Moet je allemaal dragen namelijk!)

Chau!!!

• 11 December 2005 - 12:40

Marije Van De Kreeke:

Hallo Robert en Charlotte,

Ik was ter voorbereiding even op onze eigen site aan het kijken en dacht, eens even zien hoe die 2 het hebben. Super, leuk om zo van jullie te lezen. Het klinkt allemaal als een waanzinnig avontuur, maar ook zeker wel goed en gezellig. Het 4de heeft net gewonnen van Blauw- Wit en was erg spannend. Tot zover even een korte reactie en tot mails.
    Groetjes Marije en René

• 12 December 2005 - 18:24

Kathy:

Hierbij een berichtje van reisgenoten van mij, die voor drie weken zijn doorgereisd naar Antartica.

`Maar Antarctica was gewoonweg nóg indrukwekkender. Dat zal jullie niet verbazen, want jullie hebben al een ietsepietsie kunnen ruiken aan de ijsbergen. Nou, dat was niks ! Wij hebben pas ijsbergen gezien ! Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de Perito Moreno de mooiste gletsjer vind die ik de afgelopen 5 weken gezien heb !`

Dus je begrijpt, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t. de Perito Moreno!! Als dat nog mooier moet zijn dan de ijsbergen op Antartica, wil dat wel wat zeggen.

Zoon Sander is gisteren weer voor ruim drie maanden vertrokken naar Nieuw Zeeland. Lekker van de zon genieten.

Groet Kathy

• 12 December 2005 - 19:37

Jantine En Xammetje:

Foto's zien er supergaaf uit! Sommige doen me toch wel aan nieuw zeeland herinneren....... Toch wel een lekker idee dat jullie met de kerst ook ergens te eten hebben enz. Hebben jullie toch iets opgestoken van de vorige keer!!
    Nog ff een vraagje: k heb van de laatste 2 berichten geen mail ontvangen klopt dit???

Liefs,

Jantine en Xammetje

• 13 December 2005 - 22:04

Ilse&Niels:

Nooouuu... Hier zijn wij ook hoor! Eindelijk de site gevonden..?! Volgens mij hebben jullie het weer reuze naar de zin, en maken jullie weer genoeg mee, te beginnen bij dag 1!! volgende keer maar gewoon Dishoek-Bad kiezen, heb je in ieder geval geen vliegtuigen die op je pad staan.. Enne Robert kun je nog wel lachen om Lot d'r acties, of eh.. maar onthoud, handigheid is niet te koop hè! Wij weinig nieuws hier, druk in de voorbereiding voor Niels zijn feestje. Jullie heel veel plezier en tot later! Enne Lot vooral door stunten hoor!!

Liefs uut Schrabbekerke!

• 14 December 2005 - 15:11

Marielle:

Heej charlot en robert! Hoe bevalt het hiken? gaat alles nog naar wens?? Dat zal wel zo aan alle verhalen hier te lezen! Hier in Nederland gaat ook nog alles goed hoor. Wel super gaaf van die cruise.
    Alvast weer heel veel plezier! liefs Marielle (en ook de groeten van Wouter)

• 14 December 2005 - 15:19

Jeannet Hamelink:

Kreeg deze site van Mariëlle door. Leuk om alles te lezen en jullie foto's te zien. Fijn dat alles goed gaat met jullie. Groetjes jeannet en Fam. Hamelink

• 15 December 2005 - 11:52

Anne-Marie En Piet:

hé Lot ( en natuurlijk Robbert)

Anne wilde even reageren..
    maar weet eigenlijk niets te melden...

buiten het feit dat ze je vreselijk mist (..ik snap daar weer niets van - ik ben er toch...!!)

We hebben bij Yorin travel - Vuurland gezien...
    prachtig..
    jaloers....