FELIZ AÑO NUEVO!!! - Reisverslag uit Pucón, Chili van robertencharlotte - WaarBenJij.nu FELIZ AÑO NUEVO!!! - Reisverslag uit Pucón, Chili van robertencharlotte - WaarBenJij.nu

FELIZ AÑO NUEVO!!!

Door: Charlotte en Robert

01 Januari 2006 | Chili, Pucón

FELIZ AÑO NUEVO! (gelukkig nieuwjaar!)

Hierbij ons eerste berichtje in 2006! We zitten nog steeds in Pucon en gaan vanavond met de nachtbus naar Santiago. Pucon is echt een super leuk stadje. Hebben veel gedaan de afgelopen dagen! Zoals jullie misschien al hebben gelezen hebben we geduckied (soort raften in een kleine boot, soort kano maar dan van rubber en lijkt op een raft), was gaaf ook al zijn wij geen talenten en lagen we in de eerste stroomversnelling al in het water!
We zouden de volgende dag de vulkaan gaan beklimmen om 4.00 uur ´s nachts. Dus de wekker gezet en Lot om 3.00 uur onder de douche om wakker te worden. Wat denk je? Komt de gids, kunnen we niet gaan omdat het te bewolkt is en dan is het gevaarlijk om ´s nachts te starten met de klim. Nou ja we hadden nog wel even dus die dag zijn we gaan mountainbiken. Een leuke tocht maar wel zwaar en vooral veel zadelpijn! Wel mooie waterval gezien.
De volgende morgen om 3.00 uur weer slecht nieuws. Geen klim mogelijk (toen werden we wat zenuwachtig, het zal toch niet......) Maar niet getreurd, er is hier zo veel te doen dus we hebben rappeling gedaan. Vanaf 90 meter aan een touw langs de bergwand en langs een waterval naar beneden. Prachtig!!! Je ziet de waterdruppels van de waterval naast je. De grond is erg ver weg en je hangt gewichtloos in de lucht. Nou ja gewichtloos??? Je hangt in zo,n tuigje om mee te abseilen, alleen laten nou net die banden zitten op de plek waar de dag ervoor het zadel zat (au). Maar desalniettemin vergeet je dat op 90 meter hoogte als je naast de waterval hangt die de diepte instort. We waren met twee anderen. Een jongen ging eerst. Die was een beetje bang om over de rand te gaan en voor het eerst geen grond meer onder je te voelen. Je moet wel vertrouwen op zo´n touw, en 90 meter is erg hoog! Lot had helemaal geen angst. Die vond het alleen maar leuk. Dat vond de gids wel weer grappig en die heeft onwijs veel foto´s van haar genomen (haast allemaal bewogen en dus mislukt, maar ´t gaat om het idee). Robert was als derde maar hij besloot om toch z´n leven niet letterlijk aan een draadje te hangen. Ach ja het was toch een mooie omgeving en Lot heeft wel voor 2 genoten. Gisteren (oudejaar) was onze laatste kans om de vulkaan te beklimmen. We hadden met de gids afgesproken om in ieder geval te vertrekken en maar te zien wat we aan zouden treffen omdat we anders geen kans meer hadden om te gaan (we hadden overdag gekunt, maar dan zijn er veel meer mensen en is de sneeuw zachter en kun je door de zon de lava minder goed zien). Dus weer om 3.00 uur uit bed, maar dit keer daadwerkelijk vertrokken. Ongeloofelijk, het was kraakhelder!!! Iedereen die we hebben gesproken vond de klim superzwaar. Omdat wij zo vroeg gingen moesten we een stuk extra klimmen omdat de kabelbaan dan nog niet werkt. Wij starten op 1200 meter en anders brengt de kabelbaan je naar 1800 meter. De top van de vulkaan is 2850 meter hoog. Ons is de klim alles meegevallen! We zijn in topconditie (maar helaas nog geen 5 kg lichter)! We waren de enige op de berg (wij, nog 1 nederlander, een zwitser en twee gidsen). Wauw! En toen de zonsopgang. Mooi rood licht. Bijna de hele tijd hebben we geklommen met klimijzers. Het was echt te gek! En toen op de top.... Zo veel gas en rook dat we de lava niet konden zien. Balen, maar we hadden de tijd en na 20 minuten (en een kleine zwavelgasvergiftiging) hebben we veel lava gezien. De lava spoot enkele keren echt omhoog. Een keer zo hoog dat de stukken hoger waren dan Robert en de andere Nederlander. Zo bijzonder!!! Naar boven klimmen duurde ongeveer vier uur (was erg snel volgens de gids er staat 5-6 uur voor) maar naar beneden ging een stuk sneller. Overal lag sneeuw en de vulkaan is behoorlijk stijl dus we gingen zitten en lieten ons gewoon naar beneden glijden. Op sommige stukken was al vaak gegleden en daar was het een soort glijbaan (denk aan rodelbaan) geworden. Zeiknat waren we natuurlijk (we hadden gelukkig kleren geleend) maar het was zo gaaf om te doen en ging super hard!
Het was oudjaar en hier vieren ze dat met een barbeque met vrienden. De eigenaar van ons guesthouse (en gids van die morgen) heeft een barbeque georganiseerd voor alle gasten. Echt super gezellig. Vlees aan het spit, bier, wijn, een soort zelfgebrouwen drank en vooral veel lol. Na de barbeque met zijn allen naar het strand. Om 24.00 uur champagne en vuurwerk. Prachtig. We hebben nog nooit zoveel en zo mooi vuurwerk gezien! Echt een goede manier om het nieuwe jaar te starten. Nog een beetje feest gevierd op het strand en daarna waren we superbrak. We waren die dag dan ook al om 3.00 uur gestart!
Vandaag relaxen we een beetje (een andere Nederlanden had ons uitgenodigd om in zijn gehuurde auto een tocht te maken, maar wij slaan over) en vaanavond dus met de bus naar Santiago. Daarna kunnen we een aantal kanten op maar daar moeten we nog even over denken...... In ieder geval gaat de tijd voor ons te snel. Waarschijnlijk omdat we te veel dingen willen.......

Groetjes uit Chili

• 01 Januari 2006 - 18:37

De Rittertjes!!!:

lieverds, een heeeel gelukkig en gezond 2006!!! Nu we een beetje "uit"gefeest zijn effe een berichtje aan jullie! Volgens mij hebben jullie een heel speciaal oud en nieuw gehad!! Wat hebben jullie weer leuke verhalen en foto"s! Heel veel plezier in Santiago! we horen vast weer van jullie. Hier alles verder goed, leuk en gezellig oud en nieuw gevierd bij ons.heel veel liefs van Arno, Nelly en Tyrza

• 01 Januari 2006 - 21:18

Kathy:

Wat een schitterende foto's van de vulkaan.
    Geweldig dat jullie zo genieten en ik geniet heel erg mee!
    Nogmaals een heel goed 2006 gewenst.

• 02 Januari 2006 - 09:33

Kees Grim:

Robert en Charltte,
    Ik wens jullie een goed en gezond 2006 met heel veel reis plezier!!

Groeten, Kees Grim

liefs Marielle (en Wouter)Dick en Jeannet en Rick

• 02 Januari 2006 - 10:39

G&M:

Hey Vakantiegangers!
    We willen jullie een heel gelukkig, gezond en jaar vol liefde en reizen wensen! Maar, aan jullie foto’s te zien gaat dat helemaal goed komen! Wat zien jullie er goed en gelukkig uit! We kunnen haast niet wachten om jullie weer in levende lijven te spreken en de uitgebreide versie van alle verhalen te horen! Gaaf allemaal. Lot, je bewijst maar weer dat het motto, “live life to the Max” is jou op het lijf is geschreven!

Hier alles goed. En een korte up-date: Helaas de 30-ste niet meer naar het casino gekunnen. Het was echt extreem slecht weer hier (sneeuw en ijzel) zodat we het er maar niet op gegokt hebben…..avond is nog wel goed gekomen want we hebben lekker gegeten en daarna gekolonist bij Werner en Astrid.
    Verder hebben we gezellig oud en nieuw gevierd met de Fam. Schipper en zijn we nog even bij Lou geweest. 1 jan weer met een beetje een duf hoofd alle familie recepties afgewerkt…..en nu weer aan het werk…….
    We zien uit naar jullie vervolg verhalen! Wat jullie ook besluiten om te doen….. geniet ervan!!!
    Liefs G en M

• 02 Januari 2006 - 10:46

Tante José:

Wat een fantastische verhalen. De allerbeste wensen vanuit hellevoetsluis en veel plezier in Santiago.

• 02 Januari 2006 - 13:51

Leny:

Hallo Charlot en Robert
    Allereerst de beste wensen voor 2006.
    Zo je merkt ben ik weer thuis met een nieuwe knie
    Ben Oudejaarsdag door Chris en Trudi uit het ziekenhuis gehaald en meegegaan naar je Pa en Ma Tot tegen de avond gebleven dus een beetje Oma de verjaardag meegevierd???
    Ik ben weer helemaal bij en heb genoten van juliie avonturen en de prachtige foto's.
    Nu het allerbeste en geniet verder.

Groetjes
    Leny

• 02 Januari 2006 - 15:14

Elly Koopman:

Hallo Charlotte en Robert,
    In de eerste plaats wil ik jullie het allerbeste wensen voor 2006. Wat een avonturen beleven jullie en wat een schitterende foto’s. Nog heel veel plezier, groetjes Elly.

• 02 Januari 2006 - 18:05

Jan En Nel:

Fantastisch wat jullie daar allemaal beleven. Vanuit ons koude kikkerlandje wesen we jullie een heel gelukkig en gezond 2006. Nog veel plezier en succes bij alles wat jullie nog gaan ondernemen.
    Groetjes van Jan en Nel

• 02 Januari 2006 - 19:25

Tante Lisette En Ome Jan:

De beste wensen voor 2006, maar jullie weten al goed hoe het moet. Wat een mooie foto's en mooie vehalen. Nog heel veel plezier samen in Zuid-Amerika, groetjes Jan en Lisette

• 02 Januari 2006 - 21:30

Lotjespapa:

Feliz Año Nuevo !!!
    Kijk je een beetje uit gekkie! We willen je niet in onderdelen terugzien (ha ha) Sterkte Robbie met dat ongeleide projectiel. Wij zijn er nog niet helemaal uit van wie ze dat nu heeft !!

• 03 Januari 2006 - 13:51

Marion En Mama:

He lieverds,
    Nou kan ik niet achterblijven he; gelukkig nieuwjaar!Hier alles nog steeds prima. We volgen jullie nog op de voet hoor. Leuke foto's en supermooie ervaringen zo te zien/ lezen! Veel plezier nog en blijf genieten!

Hele dikke kus van ons allebei!

• 04 Januari 2006 - 20:24

Cora Vd Meulen:

Hoi Robert en Charlotte,
    Alleereerst een geweldig goed 2006! Genoten van de prachtige foto's, zo te zien genieten jullie wel.
    Ik ga nu regelmatig kijken. groetjes Cora

• 05 Januari 2006 - 20:29

Ad Vlieland:

Hai, Ik heb genoten van diverse verhalen en mooie foto's. Ik ben natuurlijk hartstikke jalours op jullie, maar vooral eerst de allerbeste wensen. Charlotte ik moet je waarschuwen. Als je weer terug bent ga je me in Spijk en Beijerland tegen komen.

Tot die tijd natuurlijk heel veel plezier.

Ad

• 06 Januari 2006 - 12:04

Mark Cosijn En Collega's Van De VOF:

Hee Robert klinkt super allemaal , mooie foto's
    veel plezier
    wij houden de fabriek wel draaiende hier
    groeten

• 07 Januari 2006 - 01:49

Madeleine En Bert:

Ongelofelijk wat jullie allemaal ondernemen en meemaken! Het is geweldig om jullie verhalen en foto's te kunnen volgen op internet. Zo kunnen wij ook meegenieten!
    Lieve Robert en Lot, wens jullie alsnog een heel gelukkig en gezond 2006. Geniet van jullie verdere reis en boven alles geniet van elkaar!
    liefs,
    Madde en Bert

• 07 Januari 2006 - 14:48

Anne En Alexander:

Hai globetrotters,

Een dikke zoen van ons voor jullie om dit jaar eens goed te beginnen! We hebben 's nachts nog net geen toost op jullie uitberacht maar we denken wel aan jullie en zitten wederom te kwijlen bij jullie foto's en verhalen. Geniet van alles en Lot denk een beetje aan je vent!!!!

• 08 Januari 2006 - 19:56

Bep (en Bob):

Leuk jullie verslag te lezen. Ook dat jullie het naar je zin hebben. Alle goeds voor 2006. En.. geniet nog van je gewldige vakantie!!!

• 09 Januari 2006 - 15:15

Babs:

Wat een geweldige reis maken jullie!! Zoveel mooie dingen zien en beleven. Ik geniet met jullie mee! Een heel gelukkig en gezond nieuwjaar en dat er nog maar heel veel meer mooie dingen zullen komen.
    Wees wel een beetje voorzichtig hè.
    Groeten,

Babs.

• 13 Januari 2006 - 10:08

Daan:

Hee lieverds! Ik heb net mezelf weer even bijgelezen, dat moest omdat ik blijkbaar niet meer op de mailinglist sta (daar bedoelen jullie toch niets mee?!).
    Maar ik vind het echt super om al jullie ervaringen te lezen en de fotoos zijn ook zo mooi! Ik begin nu echt jaloers te worden... Geniet ervan, maar volgens mij doen jullie dat ook echt.
    Kus, Daan (waarschijnlijk heb ik een nieuwe baan, spannend!!)